Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jensinho
#336830
Jeg har længe været lun på lg65c1, men har også længe ønsket mig et 77” TV. Hvad ville i vælge, lidt bedre kvalitet og gå på kompromis med størrelsen eller vælge en større skærm og gå lidt ned på kvalitet? Jeg har en ps5, så måske det burde afgøre at det skal være c1’eren?
Alternativ hvordan er lg77g16 i forhold til de 2 andre?
På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#336833
G1 er skridtet op fra C1. G1 har et panel, som er en tand mere lysstærkt, men forskellen er ikke specielt stor i praksis. Den minder meget om C1.

Der er kommet de første Black Friday-priser og foreløbigt ser det ud til, at 77" OLED med 100/120Hz og HDMI 2.1 starter på 19.999 kroner: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2021.php
Så ja stadig et skridt op ad pristrappen ift. 65" OLED. Måske der sker noget mere i næste uge med priserne.

Gaming i 4K 60fps kan nu også være rigtig fint og spilkonsollerne skruer jo generelt ned for detaljer i spillet, når de 120fps skal aktiveres. Det flotteste i 'next-gen' spil er efter min mening HDR-delen fordi konsollerne nu har raytracing af lys. Her skulle LG A1 ikke være helt på niveau med LG C1 og G1. Personligt havde jeg nok valgt 65" og så rykket lidt tættere på, når konsollen blev tændt, men jeg kan sagtens forstå, at du er lun på 77". Det er for og imod. Den er svær.