Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rapsac
#333541
Jeg er kommet i den situation at jeg er løbet tør for indgange på mit LG CX efter PS5 også er kommet indenfor. Pt.er Xbox Series X tilkoblet HDMI 1, Sonos Arc HDMI 2, AppleTv HDMI 3 og så Nintendo Switch HDMI 4. Har så taget Nintendo Switchen og erstattet med PS5 men vil jo gerne have alt tilkoblet på en gang. Har læst mig til at der ikke findes en HDMI switch som kan håndtere HDMI 2.1 med alt hvad dertil hører af vrr m.m. Så hvad har i af anbefalinger til en switch og tilslutning til denne således at jeg kan udnytte de forskellige enheder nogenlunde optimalt med HDR, vrr, m.v.
Brugeravatar
Af Naiera
#333550
Lindy laver nogle ret gode switche, og de har ikke de der små, flade lortefjernbetjeninger med.
Brugeravatar
Af Naiera
#333558
De har vist ikke en med HDMI 2.1 endnu.
Af rapsac
#333559
Det jeg godt med på og har også skrevet det i mit opslag at en sådan vist ikke findes endnu. Også derfor jeg søger en switch som som kan lege nogenlunde med hvad angår 4k, hdr og Atmos-lyd.
Brugeravatar
Af Naiera
#333571
Beklager, jeg havde fået overbevist mig selv om, at det ikke var dig der havde startet tråden ;;)

Jeg har brugt denne med acceptable resultater. De har også billigere modeller uden lydudgang (det skulle jeg bruge), men så sidder IR-modtageren på apparatet, så man ikke kan gemme den væk bag ved setuppet. Den ovennævnte har en lille ledning med en IR-modtager på, og fjernbetjeningen er stadig lille og af plastik, men altså ikke sådan en af de der helt små, flade og tarvelige nogen :p

Kvalitetsmæssigt er den et sted mellem de helt billige plastikdimser (som jeg ikke har brugt i forbindelse med 4K) og en rigtig scaler til 40-50 stærke fra Lumagen. Sådan en har selvfølgelig en lang, lang række andre features, men jeg har ikke kunnet finde andet end Lindy, som lå der imellem.

Hvis man ikke gider se på lamperne på Lindy-switchen er de også meget nemme at dække til. Det er en solid lille sag, som langt hen ad vejen også performer helt som den skal.

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at en af de billigere plastikæsker ikke kan gøre det lige så godt, men det er meget længe siden jeg har brugt sådan en. Det var vel før HDMI 1.4 :D
Af rapsac
#333590
Som angivet i det oprindelige indlæg SAMT efterfølgende- en switch med HDMI 2.1 findes mig bekendt ikke. Så det et kompromis med funktionaliteten med de enheder som bliver tilsluttet switchen. Men tænker jeg sætter AppleTV samt Nintendo Switch til og så tænker jeg, at det er begrænset hvad jeg måtte miste.
Brugeravatar
Af bendix
#333594
Den jeg linkede til havde ellers HDMI 2.1, og op til 120hz 4k. Den var testet med XSX og PS5 på samme tid. Men der var ingen respons på mit indlæg og jeg tænkte du ikke ville handle Amazon derfor rettede jeg det væk for at undgå forvirring for fremtidige læsere.
Af rapsac
#333602
Du må da gerne linke til den igen. Har godt nok bestilt den anden, men derfor kunne jeg da godt tænke mig og se have du havde fundet :)