Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#328740
Hej flatpanels.

Så for den. Der skal købes nyt tv, og fruen i huset er benhård på økonomien. Vi ser meget tv og film, men vi har aldrig haft et godt tv. Det kunne jeg godt tænke mig at ændre lidt på nu!

Samtidig har jeg bestilt en ps5, der dog endnu ikke er kommet, men derfor kunne jeg godt tænke mig et tv med HDMI 2.1 (og måske vrr og allm - hvis det ikke bliver for dyrt?)

Lyd er ikke en prioritet! (Endnu). Det vigtigste er billedkvalitet ved film og tv (og TV2 news) og så at jeg kan få bedst mulige spiloplevelse når min ps5 ankommer.

Problemet ligger i budgettet og i skærmstørrelsen.

Fruen vil kun give 6000, men jeg tror godt jeg kan presse hende op i 8-9000, hvis jeg er meget heldig.

Ift. Størrelsen har vi nu et 47" og det synes hun i forvejen er meget stort. Jeg har sagt, at det bliver svært at finde et godt HDMI 2.1 tv under 55", men her ved i måske mere end mig?

Så, når disse forbehold er taget in mente, kan jeg kun spotte fire produkter. Jeg håber dog at i kan hjælpe med andre forslag, men ellers hjælpe mig med at vælge hvilket af de fire tv, jeg skal gå med.

De fire tv jeg forestiller mig, jeg kan vælge mellem:

Samsung Q70T 55"
Samsung Q80T 55"
Sony XH90 55"
LG CX 55"

Q70T er selvfølgelig billigst, og synes at have HDMI 2.1 port men er tv'et ligeså godt som Q80T, og er det værd at give mere for 80'eren?

LG er dyrt, og da vi også ser meget news, kan jeg godt være nervøs for burn-in. Husk på, vi har aldrig haft et godt tv, og slet ikke OLED, så vi kommer nok ikke til at savne den premium oplevelse, som andre skriver i lignende tråde.

Sony føler jeg selv kunne være et godt bud, men ved ikke om Samsung er bedre? Og er det en fordel at have flere HDMI 2.1 udgange, eller er én nok til ps5 brug?

Tldr:
Hvorom alting er, søger jeg et godt tv til film og ps5 spil, hvor budgettet kræver kompromiser. Hvis i kender til gode tv med HDMI 2.1 der er under 55", vil jeg også meget gerne høre fra jer.

Håber i kan hjælpe. Mvh, en underkuet mand, som har lovet at tv'et holder de næste 6-8 år :D