Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319471
Hey

Lurer lidt på om det snart er tid til at udskifte mit gamle Panasonic plasma tv. Det fungrer dog stadig fint, så er mere for at få input til alternativ.

Jeg faldt over anmeldelsen af Philips OLED805 og det lyder jo ganske godt. Og AmbiLight virker da også ret fedt?

Men jeg har lidt svært ved at se, hvorfor jeg skulle betale dobbelt så meget som fx et LG B9 koster....?

Det skal siges, at TV'er primært skal bruges til at se film og almindeligt digitalt flow TV (YouSee).
Filmene vil til at starte med nok være i 1080p, men regner med at finde en del i 4K, naturligvis.
Skal ikke se noget som helst sport. Mest dokumentar og naturprogrammer.

Jeg havde egentlig tænkt mig at vente til mit plasma stod af, men det er vist en stædig satan :)
#319474
Fordi man venter til black friday :) Lige nu er ikke et særlig godt tidspunkt at købe, ihvertfald ikke 2020 modeller.

Mht til forskellen mellem B9 og mere premium oleds, så er den her nok meget god at kigge på: https://youtu.be/MzmKsPwoe_w

Det er nok mere fair at sammenligne prisen med 2019 modeller fra Philips. Feks 754/804/854/934.

Kunne godt forestille mig at 804 gav et bedre billede, men er ikke sikker.
#319511
Hvis nu der kommer gode tilbud til BF, så kunne valget måske også være mellem:
Philips OLED805
LG CX OLED

Og hvis man ikke skal game på TV'et, er LG CX så de ca 2000 mere værd?

Såvidt jeg kan se, understøtter LG CX videoformatet AV1, hvilket Phillips ikke gør, men er det korrekt forstået, at det primært bruges til streaming?
Og vil en evt tv box ikke også understøtte AV1?

Phillips har jo så AmbiLight, men hvor meget bidrager det til en filmoplevelse? (og som jo så også bruger mere strøm...)