Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319383
Jeg forstår ikke helt tråden.
Du spørger til én ting, men bliver så pludselig overbevist om, at du gerne vil bruge lidt mere, men i min verden er tæt på den dobbelte pris ikke "lidt mere", og på ingen måde tæt på de 900 kr., der skrives!

Ingen tvivl om, at LG B9S er et godt TV til prisen og alle pengene værd (vel at mærke, hvis det er tilgængeligt).
Det er det TV jeg ville anbefale, hvis dit budget var et andet, men så ville jeg også anbefale dig at gå efter et 65", med mindre du sidder meget tæt på.

Som jeg kan se, så er de ikke til at finde på lager, og til 4.444 kr., så får du et rigtigt godt TV, som jeg er sikker på, du vil blive glad for, og da du selv skriver, du er nybegynder, så kan du sikkert sagtens bruge det som ekstra TV, hvis du senere finder ud af, du har nogle penge, der brænder i lommen, og der kommer et godt tilbud på et større OLED...
#319392
Supergris skrev: 22. sep 2020, 17:01 Jeg forstår ikke helt tråden.
Du spørger til én ting, men bliver så pludselig overbevist om, at du gerne vil bruge lidt mere, men i min verden er tæt på den dobbelte pris ikke "lidt mere", og på ingen måde tæt på de 900 kr., der skrives!

Ingen tvivl om, at LG B9S er et godt TV til prisen og alle pengene værd (vel at mærke, hvis det er tilgængeligt).
Det er det TV jeg ville anbefale, hvis dit budget var et andet, men så ville jeg også anbefale dig at gå efter et 65", med mindre du sidder meget tæt på.

Som jeg kan se, så er de ikke til at finde på lager, og til 4.444 kr., så får du et rigtigt godt TV, som jeg er sikker på, du vil blive glad for, og da du selv skriver, du er nybegynder, så kan du sikkert sagtens bruge det som ekstra TV, hvis du senere finder ud af, du har nogle penge, der brænder i lommen, og der kommer et godt tilbud på et større OLED...
LG B9S var til salg for 6995 i power i weekenden. Er siden blevet udsolgt, undtaget et par butikker.

Budget 6000,- LG = 6995,- , det er vel ikke helt ved siden af?
#319400
Tak for input.
Jeg er helt nybegynder i tv verdenen ift hvad man skal gå efter. Men jeg vil stadig gerne have noget der er i orden. Derfor spørger jeg her. Mit nuværende tv er et 9 år gammelt 40 tommer Sony som ikke kan mere. Nu skal jeg finde en afløser som kan stå i stuen i mange år (jeg køber tydeligvis ikke tv så tit).
Jeg ved ikke hvilket prisniveau der skal til for at give mig et godt tv. Derfor lægger ud med et beløb som jeg ved min konto kan undvære.
Jeg er glad for alle input og tager dem alle i betragtning. Er spændt på hvad det ender med.
#319402
Jeg ville ikke anbefale et TV, hvis jeg ikke vidste, det var i orden!

Sony XF90 har været en af mine favoritter, men nu hvor Samsungen er faldet så meget i pris, og faktisk er billigere end Sonyen, ville jeg nok selv vælge den, da jeg betragter de to TV ret jævnbyrdige, med hver deres fordele og bagdele.

Holder du dig til en af de modeller, der er blevet anbefalet, er du ret sikker på, du vil få et af de bedste TV i den prisklasse, du spørger til, men du skal sædvanligvis være hurtig, da lagrene er ved at være tømte, og de nye modeller er betydeligt dyrere, hvor de sjældent, (i nogle tilfælde dårligere) har noget egentligt bedre at tilbyde...
#319404
Du skriver du er en begynder, du skifter et 9 år gammelt tv... Det her tv vil direkte være en kæmpe opgradering ift hvad du er vandt til..
Det er med afstand det bedste tilbud i sin klasse pt, og ville være en no brainer i min verden.. Det er meget velfungerende, hurtig i menu, opstart og smart tv.. Det er bagbelyst med et zoneopdelt panel, det giver et fint billede..

https://www.foetex.dk/produkter/samsung ... ricerunner
#319406
Tillader mig lige at opsummere for at forstå det ret, som tingene vel står, da jeg er i samme situation som Trådstarter:

LG B9(s) er ude grundet ikke på lager (måske 6999kr) - men OLED
Sony 55xf9005 er rigtigt godt - trods alderen og de plus/minus som er der (5000kr)
Sony 55XG9505 er bedre end 55XF9005, men skal findes på tilbud evt i fremtiden (måske 5400kr/6000kr)
Samsung 55Q70R koster 4444.- og er (næsten?) ligeså godt som 55xf9005 - specielt godt til gaming.

....Så er det noget om smag og behag mellem jer eksperter - da alt vil opfylde trådstartes (og mit) behov (pånær pris/tilgængelighed på LG B9).
Og at tro at der kommer noget bedre/billigere de næste måneder er muligt men ikke sikkert ?
#319415
Fandt følgende på AVFORUMS.com - vedr anbefalinger af tv i den bedre ende (minus OLED) - og det matcher præcis (selvfølgelig), hvad I alle anbefaler.
Forstår på den gamle tråd vedr 55XF9005 her på FP, at Smart-delen er lidt "udfordrende"/anderledes end Samsung ? (som AVFORUMS.COM også giver udtryk for)

1: Sony 55XF9005 - Its not a 2019 model but its still being produced in 2019. Offers superior motion processing, picture accuracy and dolby vision HDR support compared to the Samsung Q70R but has worse smart TV and HDMI connectivity.

2: Samsung 55Q70R - Samsung are back this year with a best buy! This is the gamer choice due to several Samsung exclusive gaming features. You can use motion interpolation and dark frame insertion without adding input lag. There's HDMI 2.1 Variable Refresh Rate (VRR) support for Xbox/AMD PC graphics cards and Auto Low Latency Mode (ALLM) is included which is another boost for gamers. Its smart TV platform is also very good. Downside is poorer motion processing, poor picture accuracy in HDR mode and lack of Dolby Vision HDR support. It does however include support for HDR10+.

3: Sony 55XG9505 - Its recent price reduction puts it top of the list. Very good motion and HDR performance for the price. HDMI v2.1 eARC support. Its downside is poor smart TV but its picture processing and Dolby Vision HDR support more than makes up for it.
#319417
petespeed skrev: 23. sep 2020, 11:34 1: Sony 55XF9005 - Its not a 2019 model but its still being produced in 2019. Offers superior motion processing, picture accuracy and dolby vision HDR support compared to the Samsung Q70R but has worse smart TV and HDMI connectivity.
Nu er vi så i 2020, og er det stadig en skærm man vil købe til nypris, når modellen er 2 år gammel?
Får man virkelig det mere for skærmen end skærme anno 2020, og måske fra selvsamme producent med nye tech og dele i selve skærmen.
(Nypris anno den sidste pris, som angivet før udgået)

Er det ikke lidt som at købe ting som har ligget gemt på lagret og nogle dele ældres, så bliver de altså bare ikke lige så gode som nyt fra samme år?