Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lassekilde
#320433
Efter et par ugers venten, er philips blevet enige med sig selv om, jeg ikke skal sende tvet ind, men at de sender en tekniker ud i næste uge. Som så vil skifte de deffekte dele. Har efterfølgende også haft problemer med at det fryser igen
Brugeravatar
Af bbplayer
#320978
lassekilde skrev: 22. okt 2020, 23:39 Hmm værkstedet venter åbenbart på reservedele igen.
Er det ikke nu du taler med bilka, og får planlagt et bytte eller refundering?

Vil Bilka ikke rette op, så forklarer du at du går til forbrugerklagenævn og får hjælp den vej, for 15. sep til nu, det er urimelig ventetid, og nu skal der cash på bordet, når de ikke kan klare det indenfor rimelig tid, det vil du også høre hos FBK , så du får medhold.

Typisk forhandler undskyldning, og lad nu forbrugerklagenævnet afgøre om ventetid egentlig ikke bare er en dum undskyldning som forbruger æder, fordi de ikke kan andet, og det kan de.
Af lassekilde
#320983
Har henvendt mig skriftligt om jeg vil have pengene retur, og sendt en anden mail med en frist på 7 dage, og hvis de ikke overholder det må jeg gå til forbruger rådet. Håber da snart de bare siger, vi tager det retur.
Af lassekilde
#321006
Nu er værkstedet vendt tilbage, de vil lave det onsdag, som er lige indenfor tidsfristen. Så nu må vi se om det hjælper denne gang
Brugeravatar
Af bbplayer
#321312
lassekilde skrev: 23. okt 2020, 13:10 Nu er værkstedet vendt tilbage, de vil lave det onsdag, som er lige indenfor tidsfristen. Så nu må vi se om det hjælper denne gang
Hvordan gik det? Er den kommet tilbage i god stand?
Af lassekilde
#321316
Nej desværre ikke, de var her i onsdags. Og konstaterede der skulle nyt panel og mainboard i igen. Jeg fik så afvide at de generelt har problemer med 70" ikke 65 og 75. Panelet løsner sig fra rammen. Problemer er at der er en leveringstid på 1-3 måneder på panelet, og at det nye med 99% sikkerhed ville have samme fejl. Så ham fra bilka er igang med at tale med sin chef om kreditering, ellers bliver det krediteret med stor sandsynlighed når det nye panel kommer. Har givet dem tidsfrist til igår, men gider ikke oprette en forbruger sag, når de arbejder på en kreditering, så venter jeg hellere en uges tid mere.
Så det trækker ud efterhånden, det er snart 3 måneder siden den blev indleveret første gang.
Af lassekilde
#323370
Så er der umiddelbart endelig en afslutning, d 13/11-20 kom reparatøren med et panel og et mainboard, som han skulle udskifte. Vi pakkede panelet ud, dog var der samme problem med manglede hæftning. Så han skiftede det ikke.
Jeg blev så senere samme dag, tilbudt et 70PUS7304/12, som erstatning et bedre tv ja, men med samme panel. Så jfg takkede nej tak, men har også i mellem tiden købt en Samsung 65q70r, meget bedre tv.
Tvet er nu afhentet 24/11-20, og afventer kreditering af tvet, som jeg er blevet lovet.
Af PeterD
#323384
Tillykke og godt at du er ude over problemer så langt

Nu skal Ambilight ikke undervurderes, men ja. Der kan komme tordenfluer i enhver skærm uanset mærke.
Af lassekilde
#324301
Hurtigt arbejder de nu ikke, fik en mail 1/12 at nu var de endelig gået i gang med krediteringen, men har ikke hørt mere endnu.
Brugeravatar
Af ThomasRønnowJensen
#333547
Ifølge en video jeg så på YouTube er der måske håb for at man selv kan fjerne tordenfluerne uden at adskille monitoren/TVet - det gyldne trick er at bruge vibrationerne fra en eltandbørste.
Jeg har ikke selv prøvet det endnu - men se videoen her:


Hvis nogen har en tordenflue i skærmen og efterprøver metoden vil det være rart med feedback om det virker.

Hav en god dag

Mvh Thomas
Af Jonassen
#333691
Kom hjem fra ferie i dag, og der lå døde tordenfluer på gulvet..på spisebordet og på væghyldene…
Efter en grundig støvsugning, tændte jeg for TV’et og kan konstatere tordenfluer ind bag skærmen..
Jeg har talt 5-6 stykker…de er ikke så synlige når jeg sætter mig i sofaen, ca. 3 meter fra skærmen.
Jeg har en forsikring på TV’et, fra dengang jeg købte det hos Power.
Jeg regner med at forsikring vil dække uheldet, spørgsmålet er om jeg bør aflevere TV’et med henblik på udbedring af skadet.
Jeg vil i første omgang høre jeres erfaringer med dette issue…
Er det noget der kan blive værre med tiden og forstyrre billedet yderligere, eller kan jeg ignorere det så længe man ikke rigtigt lægger mærke til det til dagligt. :s
Af HrJensen1
#333692
Jonassen skrev: 5. aug 2021, 20:20 Kom hjem fra ferie i dag, og der lå døde tordenfluer på gulvet..på spisebordet og på væghyldene…
Efter en grundig støvsugning, tændte jeg for TV’et og kan konstatere tordenfluer ind bag skærmen..
Jeg har talt 5-6 stykker…de er ikke så synlige når jeg sætter mig i sofaen, ca. 3 meter fra skærmen.
Jeg har en forsikring på TV’et, fra dengang jeg købte det hos Power.
Jeg regner med at forsikring vil dække uheldet, spørgsmålet er om jeg bør aflevere TV’et med henblik på udbedring af skadet.
Jeg vil i første omgang høre jeres erfaringer med dette issue…
Er det noget der kan blive værre med tiden og forstyrre billedet yderligere, eller kan jeg ignorere det så længe man ikke rigtigt lægger mærke til det til dagligt. :s
Hvis tordenfluerne er døde inde i skærmen, og der ikke kommer flere, så er det ikke noget som bliver værre end det er nu - det er ikke sådan at de splatter ud, og bliver større eller noget.

Du har sandsynligvis en selvrisiko på den forsikring, så hvis de ikke generer dig nu, så bare fortsæt med at bruge fjernsynet, og spar de penge til at købe et nyt om et par år eller tre, eller hvornår du ønsker et nyt tv. Og afhængig af forsikringen, er det ikke sikkert at de dækker det, da det ikke er en funktionsmæssig fejl som sådan - altså kan ikke tænde, ingen billede, kan ikke vise HDMI, kan ikke søge kanaler osv.

Så lad fjernsynet blive i din stue, og ignorer dem :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13