Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311144
Er lidt i tvivl om hvilket TV man skulle vælge. Ha r fundet frem, til de begge er i den bedre ende af LCD skærme og ikke kører med IPS panel. Jeg går mere efter dynamik i billedet end betragtningsvinkel. Så derfor tror jeg VA eller MVA panel er det jeg skal gå efter. Men kan ikke rigtig gennemskue hvad der skulle være bedst af disse 2. Eller er der evt. et bedre alternativ.
#311145
Du skriver intet om, hvad du vægter, men i stedet for at kigge så meget på specs., så ville jeg i stedet kigge på, hvilket TV, der havde det bedste billede.
Her vil jeg vurdere Panasonicen til at være bedst, og i den størrelse finder du ikke bedre til prisen...
#311148
Ja du kan have ret i jeg kunne skrive mere om hvad jeg sigter efter. Jeg ser film og serier samt sport ( primært fodbold ). Men kan se IPS paneler ikke er så gode til film idet de har for lille dynamik i billedet. Og kan se at højere opdaterings frekvens er bedre til sport. Så hælder også mest til Panasonic selvom jeg faktisk kun har set Sony live. Med Panasonic skærmen er det mest om det også er godt til fodbold, om bevægelse ser naturligt ud.