Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Davecph
#311039
Hej,

Jeg skal købe et nyt tv, og umiddelbart har jeg kig på Sony AG9-55 eller Philips 934-55. Det skal hænge på væggen, og skal bruges til flow-tv, Netflix 4K og HBO (ikke til konsol). Solen kommer ikke til at stråle ind på fjernsynet (ved ikke om det spiller en rolle). De kan umiddelbart købes for hhv. 13.990,- og 12.990,-.

Tak for input.
#311044
Med det budget ville de fleste af os herinde på forumet omgående styrte ud og købe LG C9 i 65” . . ?
Billedmæssigt tror jeg ikke du kan se forskel på dine forslag . .
Har selv Sony A1 som er fremragende,men ikke egnet til vægmontering .
Philips sælger på ambilight , som ikke just gør noget godt for billedet ( -når det anvendes skiftende flerfarvet) , men som måske slet ikke fungerer optimalt tæt på væg (?)
#311045
Billedmæssigt performer de meget ens, om man kan lide Ambilight er jo en smagssag, personligt vil jeg nødigt undvære det. Panasonic har også et OLED på tilbud til 8888,- kr. Det er GZ560 i 55 tommer, men som sagt, hvis man alligevel er oppe i den prisklasse (12-13000) , så vil LG65C9 være et oplagt valg.
#311046
Henrik_ det er dokumenteret at flerfarvet ambilight er forstyrrende i forhold til optimal/korrekt billedoplevelse - hvorimod ambilight med fast hvidt lys med den rigtige farvetemperatur er fremmende for billedoplevelsen . Mener Philips ambilight tilbyder begge ?
#311052
Ja, men igen må det være op til den enkelte. Og det er jo nok ikke uden grund at flere og flere valfarter til Harald Nyborg og køber LED strips der kan limes fast bag på fladskærmen eller væggen, som dog ikke kommer i nærheden af Ambilight. De sidste 2 TV jeg har haft har iøvrigt begge været med Ambilight, og det var absolut ikke derfor jeg købte dem. Og i dag vil jeg nødig undvære det. Indstillingsmulighederne er utallige, så der burde være noget for enhver smag, ellers kan man selvfølgelig slå det helt fra.