Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SonyCPH
#311186
lennon skrev: 10. mar 2020, 18:56 SonyCPH_ Der var i lang tid dybest set ingen (lovlige) alternativer til AppleTV hvis man ville have adgang til film i 4K HDR . OK,du kunne købe skiver eller se noget egenproduktion på Netflix - men nye premierefilm så hed det Itunes.
Og jeg er helt enig med både Bendix og Torben Rasmussen - Apple boxen giver bare generelt et mere komplet og smooth set-up, end det indbyggede android. Vi kan allesammen drømme os væk fra eksterne bokse, men der er for mig at se laaaannngt til det mål .Jeg har overfladisk også stiftet bekendtskab med Shield,som ikke lige var min kop the. Lige som Bendix er jeg fløjtende ligeglad med om det hedder Apple eller noget andet - bare det virker optimalt for mig.
Tak for seriøs respons.

Jeg er helt enig - Apple var første udbyder der tilbød bredt udvalg i 4K HDR

Men nu er der understøttelse fra et hav af udbydere og apps på Android TV, så er det ikke en historisk fordel der ikke længere er til stede ?
Af lassekilde
#311187
SonyCPH skrev: 11. mar 2020, 12:31
lennon skrev: 10. mar 2020, 18:56 SonyCPH_ Der var i lang tid dybest set ingen (lovlige) alternativer til AppleTV hvis man ville have adgang til film i 4K HDR . OK,du kunne købe skiver eller se noget egenproduktion på Netflix - men nye premierefilm så hed det Itunes.
Og jeg er helt enig med både Bendix og Torben Rasmussen - Apple boxen giver bare generelt et mere komplet og smooth set-up, end det indbyggede android. Vi kan allesammen drømme os væk fra eksterne bokse, men der er for mig at se laaaannngt til det mål .Jeg har overfladisk også stiftet bekendtskab med Shield,som ikke lige var min kop the. Lige som Bendix er jeg fløjtende ligeglad med om det hedder Apple eller noget andet - bare det virker optimalt for mig.
Tak for seriøs respons.

Jeg er helt enig - Apple var første udbyder der tilbød bredt udvalg i 4K HDR

Men nu er der understøttelse fra et hav af udbydere og apps på Android TV, så er det ikke en historisk fordel der ikke længere er til stede ?
Jeg tænker det kommer an på brugeren selv, nogle har alt i apple og derfor vil det kunne integrere sig bedst i deres økosystem.
Jeg selv har Android baserede enheder, og kører pt Android box i form a mi box s, kommer fra tidligere setup, havde kort et TCL android tv, som havde en del forskellige fejl. Nu har jeg et philips 70pus6724 med saphi, som er noget mangelfuldt men fungere fint med de apps det har.
Men hvis man ser subjektivt på det, vil begge løsninger give mening afhængig af den person som skal bruge det. Samt med integrationen til ens øvrige produkter. Så er der også det med, youtube mangler hdr på Android tv, der kan du installere smart youtube, så er der manglen på dolby atmos på Disney plus, men mon ikke det kommer.
Men fordele og ulemper har det hele, så man må vælge den løsning der passer bedst. Personligt køber jeg aldrig tv ud fra lyden, da jeg aldrig bruger det. Jeg har et komplet 5.1.2, med højtalere fra bla system audio. Så ville være lidt ked af at skulle nøjes med soundbar eller tvets egen lyd, men igen der er forskellen i behov.
Af SonyCPH
#311189
Meget enig.

Herinde på siden er debatten dog bare præget mere af religion end fakta.

Når man spørger hvad fordelene ved Apple tv er, får man en remse af Apple produkter.

Ja alles behov er forskellige - jeg kunne ikke drømme om at have lydsystem, da det i mine øjne er nogle af boligens grimmeste "møbler"

Men jeg vil langt hellere bruge flere penge på tv, end at løbe ud og købe en Apple tv boks uden nogle fordele (dog efter sigende flere 4K HDR titler)
Senest rettet af SonyCPH 11. mar 2020, 18:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af elcom
#311190
Pete567 skrev: 6. mar 2020, 23:08 Jeg har valgt at gå med et LG C9 65”. Super flot billede, OLED kan bare et og andet.
Sætter det op til mit Aplle TV4K. Nogle tips til en rigtige opsætning som giver det bedste billede? Specielt Apple tv4 kan sættes op på mange måder i “billeder og video”
Sæt det til 4K SDR 50hz.
Og sæt match indhold til yes på begge muligheder.

På denne måde skulle du gerne sikre optimalt billede. Så skifter enheden automatisk til HDR hvis det er en app der har HDR indhold. Der kommer et lille ikon i øverste højre hjørne der viser om det er HDR10 eller Dolby Vision.