Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#308739
HDR er i min optik IKKE nogen visuel åbenbaring eller rendyrket wow-oplevelse - som naturligvis er en individuel opfattelse.

Dog er jeg (personligt) en stor tilhænger af 10Bit vs.8Bit kildematerialet., hvor jeg personligt kan se en nævneværdig visuel og detaljeret forskel.
#308753
Rasmus Larsen skrev: 17. dec 2019, 13:26 Bare lige for at være 100% sikker. Står C9 også i Biograf Hjem, mens du afspiller noget indhold i HDR10? Det er vigtigt, at du åbner billedmenuen iemsn HDR10-indholdet afspilles, for ellers så sættes billedprofilen for SDR. Og samme procedure for Dolby Vision :)
Hej Rasmus

Jeg har selv et LG C9 65. Hvor finder jeg de indstillinger til HDR og Dolby Vision? Fordi det jeg læser mig til på flatpanels test, er at I ikke har testet HDR kun SDR. Og bliver der brugt samme indstillinger til både HDR og Dolby Vision? Tak
#308807
Cub: der står ikke, at vi kun tester SDR. Der står, at TVet kun er kalibreret til SDR under testen. Det er dog en sandhed med modifikationer, for er det helt i skoven, så retter vi også HDR ind, og vi kommer også til at dele indstillingerne for HDR senere hen. For mange af TVenes vedkommende, så kan man ikke kalibrere HDR og SDR særskilt, men profilen fra SDR føres over i HDR.
#308808
Torben Rasmussen skrev: 10. jan 2020, 21:32 Cub: der står ikke, at vi kun tester SDR. Der står, at TVet kun er kalibreret til SDR under testen. Det er dog en sandhed med modifikationer, for er det helt i skoven, så retter vi også HDR ind, og vi kommer også til at dele indstillingerne for HDR senere hen. For mange af TVenes vedkommende, så kan man ikke kalibrere HDR og SDR særskilt, men profilen fra SDR føres over i HDR.
Tak. Føre den SDR over automatisk til HDR, under HDR afspilning? Synes godt nok mit billede får et ordentligt skud op af på brightness når den skifter spor til HDR.
#308838
Justeringerne du har foretaget på farver mv. mappes over i HDR på visse TV. Lysstyrken i HDR og SDR opfører sig ikke ens. HDR er jo netop skabt til at give mere råderum i især højlys, en den generelle lysstyrke burde ikke være højere i HDR end i SDR.