Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305906
Mit gamle Philips TV fra 2014 virker nu igen med Hbb-TV på DR1 (via DVB-T).

Nu er næste problem blot, at udsendelserne ikke kan afspilles... der er blot helt sort skærm, og Hbb-TV delen går ned, og man bliver nød til at slukket for TVet.

Philips 58PUS6809/12
#305911
perstærk skrev: 22. nov 2019, 17:10 LG model 43LH570V viser fortsat hvid/blålig skærm efter tryk på rød knap.
Grundig 48 VLE 5430 BP på stueantenne, som på DR1 viste: ".....ikke er koblet til internettet" og siden omlægningen til DR ultra, har fungeret helt fint fra DR ultra, viser nu kun hvid/blålig skærm fra DR1.
Hvad det betyder ved jeg ikke, men det må vel være fordi i har lavet det sådan, at jeres gateway, eller hvad ellers måtte hedde, nu lader os komme lidt længere eller hvad? Jeg vil forsat gerne køre mine apparater ud til jer, så i kan undersøge, hvad der sker, og bruge dem, når i skal afprøve funktionaliteten....
#305922
Samsung (2015) model JU6875
For nogle dage siden prøvede jeg HBBTV via "luft" da det ikke virkede overhoved via Stofa.
Der fik jeg "ikke internet" fejlen, men virkede én gang via DR Ultra (gamle "fix").

I dag virker den nye version på DR1, DR2 og DR3, men ikke via DR K, DR Ultra og DR Ramasjang (Stofa).
På DR K, DR Ultra og DR Ramasjang kan jeg via "luft" se et nyt ikon (via Info knap, ligner et vindue med noget under) jeg ikke har set før (måske hvorfor disse ikke virker via Stofa?).

Alle kanaler virker via "luft" og den viser det gamle "rød knap" ikon på DR Ultra og det nye via alle andre.
Via "luft" og uden internet viser den det gamle "rød knap" ikon på alle kanaler.

Via Stofa og uden internet vil det ikke vise "rød knap" ikon (eller D ikon via Info knap) på nogen kanaler.
Sætter man internet til mens TV er tændt, så virker det stadigvæk ikke før man slukker TV og tænder igen.

Bonus info:
"Det er i øjeblikket ikke muligt at se DRs live kanaler i DR TV app’en på Playstation 3 og på smart tv (hbb-tv). Brug i stedet antenne eller din tv-udbyders traditionelle signaler på dit tv. På Playstation 4 skal du vælge ”LIVE” i menuen, hvis du vil se live kanaler via DR TV."
#305923
til bruger @321 Samsung (2015) model JU6875+stofa: tak for testen, jeg har også fået et par andre meldinger om at hbbtv ikke virker på stofa på kanalerne DR K, DR Ultra og DR Ramasjang (Stofa) , jeg tager fat i stofa på mandag og undersøger. Men ellers godt at se at det nu virker med dit samsuug på DR1, dr2, dr3)
#305926
henningelk skrev: 22. nov 2019, 17:53
perstærk skrev: 22. nov 2019, 17:10 LG model 43LH570V viser fortsat hvid/blålig skærm efter tryk på rød knap.
Grundig 48 VLE 5430 BP på stueantenne, som på DR1 viste: ".....ikke er koblet til internettet" og siden omlægningen til DR ultra, har fungeret helt fint fra DR ultra, viser nu kun hvid/blålig skærm fra DR1.
Hvad det betyder ved jeg ikke, men det må vel være fordi i har lavet det sådan, at jeres gateway, eller hvad ellers måtte hedde, nu lader os komme lidt længere eller hvad? Jeg vil forsat gerne køre mine apparater ud til jer, så i kan undersøge, hvad der sker, og bruge dem, når i skal afprøve funktionaliteten....
tak, ud fra det du skriver lader til der stadigæk er problemer med nogle Grundig TV. Problemet med den røde knap er løst , men TVet går i står med en hvid side. Du må bruge DR ultra til vi har løst problemet helt.
#305927
evilguy skrev: 22. nov 2019, 16:34 Mit gamle Philips TV fra 2014 virker nu igen med Hbb-TV på DR1 (via DVB-T).

Nu er næste problem blot, at udsendelserne ikke kan afspilles... der er blot helt sort skærm, og Hbb-TV delen går ned, og man bliver nød til at slukket for TVet.

Philips 58PUS6809/12
kan du prøve DR ultra på dvb-t, er det samme problem med at afspille video ,
#305934
DRstreaming skrev: 22. nov 2019, 20:52
evilguy skrev: 22. nov 2019, 16:34 Mit gamle Philips TV fra 2014 virker nu igen med Hbb-TV på DR1 (via DVB-T).

Nu er næste problem blot, at udsendelserne ikke kan afspilles... der er blot helt sort skærm, og Hbb-TV delen går ned, og man bliver nød til at slukket for TVet.

Philips 58PUS6809/12
kan du prøve DR ultra på dvb-t, er det samme problem med at afspille video ,
På DR Ultra (via DVB-T) hopper TV'et helt ud af Hbb-TV og tilbage til DR Ultra, når man forsøger at afspille. Ingen sort skærm, ingen afspilning - blot fuldstændig afbrudt.

Og så bliver TV'et meget sløvt og ustabilt, så man faktisk er nød til at slukke TV'et.
#305960
evilguy skrev: 22. nov 2019, 22:06 På DR Ultra (via DVB-T) hopper TV'et helt ud af Hbb-TV og tilbage til DR Ultra, når man forsøger at afspille. Ingen sort skærm, ingen afspilning - blot fuldstændig afbrudt.

Og så bliver TV'et meget sløvt og ustabilt, så man faktisk er nød til at slukke TV'et.
Prøvede lige igen her til morgen, og det bliver altså mere og mere mystisk.

På DR ultra via DVB-T kunne jeg faktisk godt afspille et børneprogrammerne først gang, men anden gang gik det galt med sort skærm. Og så slukkede/tændte jeg TV'et igen, så nu vil den ikke afspille video og der er blot sort skærm.

Så jeg er forvirret på et højere plan, for hvorfor pokker virkede det lige én gang, og så virker det ikke længere...
#306032
På mit Samsung ue40h6275 (2014?) tilsluttet tagantenne kommer, der nu ingen rød knap.
Tidligere fik jeg den besked med manglende tilslutning til internettet.
Jeg kan stadig tilgå DRTV via nødløsningen på Ultra.
#306103
Hbbtv virker nu igen hos os. Jeg testede det i går aftes på DR1
(Beovision 11 på Stofa)
Tak for hjælpen :)

DRstreaming skrev: 22. nov 2019, 15:18 Vi har nu rette fejlen med rød knap på DRs kanaler, (fre 22.11). Dem der har oplevet fejl med "rød knap "og fik beskeden at " tv ikke har forbindelse til internettet" må gerne teste på eks tv kanal DR1 (kabel/antenne) og melde om der forsat er problemer. Skriv her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/. Enkelte tv kan måske forsat opleve hvid skærm (eks LG) når man starter DR hbbtv, I må gerne melde om I forsat har problemer. skriv tv model og årgang , her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/
#306131
Generel status: Langt de fleste melder om at hbbtv nu virker hos dem efter opdateringen fredag. Men enkelte har forsat problemer med at a) de får en hvid side og ikke mere, b) de får slet ikke en rød knap . vi kigger videre på begge dele. Til det er løst kan man med fordel bruge DR ultra på kabel/dtt (dog ikke stofa) der viser det gamle knap+ gamle DR hbbtv app.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13