Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305225
Til og med 11. november virkede vores hbbtv fint med DRTV, men nu melder programmellet efter at vi trykker på fjernbetjeningens røde knap: "Her kan du se DR TV, hvis dit fjernsyn er koblet til internettet. Det ser ud som om dette tv ikke er koblet til internettet."

Vi er helt sikkert stadig på internettet, for Netflix og Youtube etc. fungerer normalt.

Vores smart TV er fra Grundig: TV 48 VLE 5430 BP

Hvad har DR lavet i forbindelse med den nye version, som gør at vi nu ikke kan komme ind?

Hvordan får vi funktionaliteten tilbage?

Er der andre smart TV brugere, som oplever denne udelukkelse fra DR TV?
#305231
DR skrev i en kommentar til os, at HbbTV opdateres til version 1.5, hvilket understøtter live-kanaler. De sagde samtidig, at det er meningen, at TV som ikke understøtter HbbTV version 1.5 skulle forblive på den gamle version.

Det kunne godt lyde som om, at mismatchet ligger her (at DR prøver at levere den nye HbbTV ver. 1.5 til dit TV, selvom dit TV ikke understøtter HbbTV ver. 1.5). Det er dog bare et gæt.

Vi prøver at følge op hos DR, da vi har hørt andre nævne lignende udfordringer.
#305232
Jeg oplever det samme. Mit tv er et Samsung H6475 (fra 2014). Jeg har prøvet at nulstille smarthub og geninstallere kanaler, slukke/tænde via stikkontakten, jeg har slettet og geninstalleret hbbtv samsung widget-appen, deaktiveret/ aktiveret den. Intet virker, og den siger at den ikke tror den er på internet, men hbo/netflix etc. virker.
Jeg følger spændt med her, og ser om det lysner :-)
#305245
Rasmus Larsen skrev:DR skrev i en kommentar til os, at HbbTV opdateres til version 1.5, hvilket understøtter live-kanaler. De sagde samtidig, at det er meningen, at TV som ikke understøtter HbbTV version 1.5 skulle forblive på den gamle version.

Det kunne godt lyde som om, at mismatchet ligger her (at DR prøver at levere den nye HbbTV ver. 1.5 til dit TV, selvom dit TV ikke understøtter HbbTV ver. 1.5). Det er dog bare et gæt.

Vi prøver at følge op hos DR, da vi har hørt andre nævne lignende udfordringer.
Godt at vide at vi ikke er de eneste med denne udfordring og tak for at du vil følge op overfor DR.

Hvordan finder man ud af hvilken hbbtv version der ligger i TV'et? og kan hbbtv versionen opgraderes?

Desværre kom jeg ikke igennem til kompetente folk hverken hos DR eller Philips omkring denne sag fra 2017/2018:
viewtopic.php?f=2&t=40492&p=265081#p265081
så min onkel på nu 101 kan stadig ikke se DRTV via hbbtv.

Hvis det kan lade sig gøre at få DR til at forklare, hvad der foregår med "undefined" kassen på skærmen vil det være rart og endnu bedre, hvis DR og/eller Philips kunne få hbbtv til at virke igen på disse ganske udmærkede apparater.
#305246
I forbindelse med, at jeg netop sad og opdaterede vores 'usmart TV' tema, så slog det mig, at DR i 2017 varslede, at de ville udfase HbbTV på Smart TV fra 2012 og tidligere. Dengang var det planen at gøre det indenfor 1-2 år. Jeg ved ikke, om det er dette, vi er vidne til nu, men det kunne da godt tyde på det.

Omvendt fik jeg fra DR forleden at vide, at de TV som ikke kan køre HbbTV version 1.5 vil fortsætte på den gamle version. Jeg havde glemt ovenstående udmelding, så jeg fik ikke spurgt nærmere ind til det i den forbindelse, men som nævnt afventer vi nyt svar fra DR.

Jeg ved desværre ikke, hvordan man kan tjekke HbbTV-versionen i sit TV.
#305247
På DVBT synes jeg heller ikke at "rød" knap virker på mit Sony tv, som er rimelig nyt. Måske er det fordi de har deres app istedet? Det er dog baseret på HbbTV , når man kigger på browser i liste over processer som kører, så er det "-hbbtv" som den startes med.

Måske var det sådan altid på nyere Sony TV? Altså ingen rød knap aktivering af HBBTV på DR kanaler?
#305248
bbplayer:
Virker DRTV fra app-oversigten korrekt på dit TV? Og har den fået live-kanaler? Som du nævner, så kører denne løsning på netop HbbTV-løsningen, så hvis det ikke virker med den røde knap (men virker via bookmarket ikonet, som de har lagt ind), så må det næsten være 'triggeren' til den røde knap, som der er knas med fra DRs server.

Hvilken årgang er det nu, at dit Sony TV er?
#305271
Rasmus Larsen skrev:bbplayer:
Virker DRTV fra app-oversigten korrekt på dit TV?
Hvilken årgang er det nu, at dit Sony TV er?
App på home skærm virker fint, og tv er XF8596 (Oreo) , og jeg har afprøvet live kanaler nu :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13