Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Malthe_18726
#305143
Hej allesammen

Jeg kan se igennem tilbudsjagten herinde, at LG SM86 i 75" er på tilbud til 11.111, og har en pris historik på omkring 19.000 kr. Når man så er ret ny i det her, så virker det jo umiddelbart som om man får rigtig meget TV for pengene! Jeg kan se at TV´et har LG´s nanocell, som jeg kan forstå skulle give bedre farvegengivelse (er det måske lidt ligesom samsung QLED?), men derudover synes jeg det er lidt svært at vide hvordan jeg skal vurdere om det er et godt TV.

Er der nogle kloge flok herinde der kan hjælpe mig lidt på vej :)

Mvh
Af Malthe_18726
#305147
Hej Torben Rasmussen
Tak for dit svar. Jeg kan se at SM90 er bagbelyst, er det irrelevant at SM86 er kantbelyst? Jeg synes ofte jeg har set at I kommenterer på at fx HDR ikke virker optimalt på kantbelyste skærme.
Men jeg kan også se I skriver LG ikke forsøger at lukke hullet mellem OLED og LCD modellerne, jeg forestiller mig det du prøver at sige er, at det ikke er et specielt godt TV? Det virker bare underligt, at et TV der lige har kostet næsten 19.000kr ikke er fantastisk! Men det er jo derfor det er så godt med et sted som flatpanels!

mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#305155
Nej, det er ikke irrelevant, men jeg tænker mere på måden selve IPS-paneler performer på. SM86 vil være endnu dårligere til at håndtere lyset end SM90, så jeg vil anbefale, at du gør dig selv meget klart hvad valget af et IPS-panel betyder for filmoplevelsen. Personligt ville jeg ikke kunne forliges med, at sortniveauet var så dårligt om aftenen, men situationen kan jo være en anden for dit brug.