Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305075
Hej med jer

Min Philips POS9002 OLED tv har fået noget burn in.

Den er kun 2 år og 3 måneder gammel, så garantien dækker ikke og min elektronikskade forsikring dækker ikke burn in fandt jeg ud af.

Philips siger at den skal sendes til service center gruppen til at få en pris på reparationen. (det koster 500 kr for at de skal undersøge det, og derefter giv mit et tilbud).

Er der nogen der har erfaring med det? Kan det overhovedet betale sig?
Af bphhm
#305086
Velkommen i klubben af burn in ramte og fuc... OLED kunder. Du kan her på sitet finde en del ligesindede.

Jeg fik et godt tilbud fra servicebroker.dk som lød på lidt over 15.000 kr.....

Så nej det kan ikke betale sig. Hold i stedet øje med hvad der er på tilbud på black friday.
Af Gromit
#305093
faried.mansour skrev:Hej med jer

Min Philips POS9002 OLED tv har fået noget burn in.

Den er kun 2 år og 3 måneder gammel..).
- Hvilke er dine fortrukne kanaler og hvorledes er din daglige tv adfærd?
- Vil du venligst uploade noget billeddokumentation.

Mit indlæg, er skrevet, fordi nogle OLED-ejere har en atypisk tv-adfærd, der øger risikoen for burn-in - især 10-timers daglig TV2News kiggeri, eksempelvis.
Brugeravatar
Af Pede8000
#305094
Dælme svært at hjælpe når der ikke er mere info?!
Ville være fint med lidt dokumentation i form at billeder.

Velkommen til, selv om din første post her er lidt træls mht indhold.
Af George1
#305096
Gromit skrev:
faried.mansour skrev:Hej med jer

Min Philips POS9002 OLED tv har fået noget burn in.

Den er kun 2 år og 3 måneder gammel..).
- Hvilke er dine fortrukne kanaler og hvorledes er din daglige tv adfærd?
- Vil du venligst uploade noget billeddokumentation.

Mit indlæg, er skrevet, fordi nogle OLED-ejere har en atypisk tv-adfærd, der øger risikoen for burn-in - især 10-timers daglig TV2News kiggeri, eksempelvis.
Gromit skrev:
faried.mansour skrev:Hej med jer

Min Philips POS9002 OLED tv har fået noget burn in.

Den er kun 2 år og 3 måneder gammel..).
- Hvilke er dine fortrukne kanaler og hvorledes er din daglige tv adfærd?
- Vil du venligst uploade noget billeddokumentation.

Mit indlæg, er skrevet, fordi nogle OLED-ejere har en atypisk tv-adfærd, der øger risikoen for burn-in - især 10-timers daglig TV2News kiggeri, eksempelvis.
10 timer ?? Det skal du nu ikke op på, jeg har et dagligt forbrug af News på mellem 2 og 3 timer og er af denne grund blevet frarådet OLED af dette gode site.
Kunne ikke drømme om at købe !:( OLED før de bliver bedre til at modstå burn in.
Af George1
#305097
George1 skrev:
Gromit skrev:
faried.mansour skrev:Hej med jer

Min Philips POS9002 OLED tv har fået noget burn in.

Den er kun 2 år og 3 måneder gammel..).
- Hvilke er dine fortrukne kanaler og hvorledes er din daglige tv adfærd?
- Vil du venligst uploade noget billeddokumentation.

Mit indlæg, er skrevet, fordi nogle OLED-ejere har en atypisk tv-adfærd, der øger risikoen for burn-in - især 10-timers daglig TV2News kiggeri, eksempelvis.
Gromit skrev:
faried.mansour skrev:Hej med jer

Min Philips POS9002 OLED tv har fået noget burn in.

Den er kun 2 år og 3 måneder gammel..).
- Hvilke er dine fortrukne kanaler og hvorledes er din daglige tv adfærd?
- Vil du venligst uploade noget billeddokumentation.

Mit indlæg, er skrevet, fordi nogle OLED-ejere har en atypisk tv-adfærd, der øger risikoen for burn-in - især 10-timers daglig TV2News kiggeri, eksempelvis.
10 timer ?? Det skal du nu ikke op på, jeg har et dagligt forbrug af News på mellem 2 og 3 timer og er af denne grund blevet frarådet OLED af dette gode site.
Kunne ikke drømme om at købe !:( OLED før de bliver bedre til at modstå burn in.
Er forøvrigt kæmpe modstander af at bruge atypisk tv forbrug som et argument dette er bare en formulering som ikke er en skid værd, undtagen for forsikrings selskaber.
Brugeravatar
Af Pede8000
#305098
Tag det roligt George, hvordan hjælper dine sure opstød trådstarter, der spørger efter gode råd/ pris på rep.?!
Lidt "sjovt" at du straks er på banen....
Af George1
#305099
Næ jeg vil ej , meget relevant at påpege at der ikke skal 10 timers News til for at måske for burn in.
Forøvrigt også relevant iforhold til forsikrings bøvl.
Så klap selv hesten du.
Brugeravatar
Af Pede8000
#305100
Du kører alle tråde om OLED i grøften, og det er faktisk "lidt" træls.

På samme måde er det træls at du fylder tråden med citater/ dobbelt citater.

Har du mulighed for at redigere dine indlæg, så vi får et bedre overblik?!
Af George1
#305102
Har du mulighed til at forholde dig til hvad Gromit skrev det var det jeg gjorde.
Køre absolut ikke noget i grøften synes mit indlæg var relevant.
Synes det er lidt træls du angriber ligeså snart man skriver noget der ikke passer dig.
Vil ej denne snak, fortsat go aften og held og lykke til trådstarter.
Jeg hopper af denne tråd
Brugeravatar
Af Pede8000
#305103
Helt konstruktivt, har min deltagelse i denne tråd kun et formål, og det er at forsøge at hjælpe trådstarter. Formålet med at bede om billeder er for at kunne afgøre om der reelt er tale om burn in.

Jeg mener at du kører tråden ud af et sidespor, med dine indlæg. Vi har hørt din holdning til OLED før. Det hjælper IKKE trådstarter. At han i din optik har truffet et forkert TV valg hjælper heller ikke.
Af jng
#305120
Gromit skrev: ...
Mit indlæg, er skrevet, fordi nogle OLED-ejere har en atypisk tv-adfærd, der øger risikoen for burn-in - især 10-timers daglig TV2News kiggeri, eksempelvis.
Det er pudsigt, at kigning at flere timer på den samme fjernsynskanal er blevet “atypisk” på grund af en ikke-færdigudviklet teknik. Salget af apparater, der ikke kan håndtere visning af statens fjernsynskanaler i flere timer, burde lovforbydes.
#305214
Gromit skrev:
faried.mansour skrev:Hej med jer

Min Philips POS9002 OLED tv har fået noget burn in.

Den er kun 2 år og 3 måneder gammel..).
- Hvilke er dine fortrukne kanaler og hvorledes er din daglige tv adfærd?
- Vil du venligst uploade noget billeddokumentation.

Mit indlæg, er skrevet, fordi nogle OLED-ejere har en atypisk tv-adfærd, der øger risikoen for burn-in - især 10-timers daglig TV2News kiggeri, eksempelvis.

Jeg er meget opmærksom på at burn in mht. oled, så er helt hjerteknust over der alligevel er sket burn in :(

Har ikke rigtigt nogle fortrukne kanaler. Jeg sørger for tvet ikke er tændt i for langt tid. og prøver altid at være opmærksom på stille billeder ikke er på tvet i langt tid.

Min teori er at det er sket pga. jeg har taget tvet ud via strømstikket, da jeg tog på en uges ferie. Det gjorde at tvets rensnings system også slukket, som ellers plejer at køre når den er i standby.
Vedhæftede filer
20191102_175223.jpg
20191102_175223.jpg (1.26 MiB) Vist 3471 gange