Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DetBareJoe
#303861
Hej med jer,

Jeg er på udkig efter et 49" TV til min mor. Hun er ikke interesseret i et 55", største hun kan gå med til er 49".
Hvad vil være det bedste bud heraf til et max beløb á 4.000,00?

PFT O_O
Af DetBareJoe
#309342
Hej igen,

TV jagten røg lige på en time out, men er oppe at vende igen og nu skal det altså være. Desværre er Samsung RU8005 ikke længere på tilbud, så hvad vil det næst bedste i rækken være til max 4000?
Jeg har fundet dette https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... XWTmyV-GCk hvad siger folket til dette, efter RU8005 til maks 4000? Og maks 49" (ved godt det er 50, men den ene tommer skal ikke skille os ad)

Andre bud er selvfølgelig varmt velkomne!
Af DetBareJoe
#309778
Hej igen,

Jeg har talt med Elgiganten som frarådede mig TCL fjernsynet da de oplever reklamationssager på deres TCL fjernsyn, noget med at TCL har en motherboard (tror jeg ekspedienten kaldte det) har en fejl, noget havde i hvert fald en fejl.

Jeg er på bar bund og søger med lys og lygte hjælp! Prisen er nu op til 5000, men hvis mindre vil det være super rart! :)
Af PeterD
#309781
henrik.yde skrev:Prøv lige at se her:
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100507207
"For a backlit set, blacks looked deep and convincing, with bright whites and vibrant colours punching through satisfyingly"

"Detail levels looked high, edges crisply, sharply defined, and the overall image was solid and deep.

There looks to be very little to be concerned about in terms of the picture performance"

https://www.whathifi.com/reviews/philips-8804

Interessant at de leverer et billed tæt på de bedste..

Køb.Køb ? Local dimming. VA panel. Godt nok 55" modellen men er 50" den samme?

https://www.avforums.com/threads/philip ... s.2253399/
Af henrik.yde
#309783
55 tommer har IPS panel, og 50 tommer har VA panel. Og vær så lige obs på at TVet også har indbygget soundbar, tunet af Bowers &Wilkins.
Af henrik.yde
#309788
Panasonic GX525E er et entry-level TV med IPS panel og middelmådig lyd + et "dødt" styresystem, Myhomescreen, der ikke bliver opdateret, og det samme er sikkert tilfældet med Apps. Philips 50PUS8804 er derimod et top/midrange LCD TV med VA panel, der kostede omkring det tredobbelte ved lanceringen. Derudover understøtter det stort set samlige HDR formater (Dolby Vision og lign.), og det har også Dolby Atmos. TVet er født med Android 9 Pie, og styresystem og Apps opdateres et godt stykke ud i fremtiden. Og dertil skal lægges Ambilight, indbygget Chromecast + indbygget soundbar. Og set i lyset af at trådstarter har 5000,- at købe for, så mener jeg at 8804 er et noget bedre køb.
Af Supergris
#309789
Det, at det understøtter Dolby Vision mm., vil jeg nu ikke lægge meget i, da jeg vil vurdere, SDR er at foretrække i de fleste tilfælde på dette TV, da det ikke har de fornødne specs. til at yde HDR retfærdighed, hvilket understøttes af det nederste link PeterD refererer til, hvor de ikke kan finde de rette settings, når de spiller Playstation, dog er der tale om 55"eren, som har IPS-panel, med dertil hørende dårligere native kontrast, dette er dog ikke anderledes set i forhold til andre TV, hvor det samme kan forventes, når man ikke har fat i topmodellerne...

At fremhæve at et TV har Dolby Atmos, mener jeg heller ikke er noget som helst værd at bide mærke i, men derimod skulle TVét have en ret fornuftig lyd generelt, hvilket kan betyde, en evt. middelmådig soundbar kan undværes...
Senest rettet af Supergris 2. feb 2020, 06:38, rettet i alt 2 gange.
Af magtfuld
#309792
henrik.yde skrev:Panasonic GX525E er et entry-level TV med IPS panel og middelmådig lyd + et "dødt" styresystem, Myhomescreen, der ikke bliver opdateret, og det samme er sikkert tilfældet med Apps. Philips 50PUS8804 er derimod et top/midrange LCD TV med VA panel, der kostede omkring det tredobbelte ved lanceringen. Derudover understøtter det stort set samlige HDR formater (Dolby Vision og lign.), og det har også Dolby Atmos. TVet er født med Android 9 Pie, og styresystem og Apps opdateres et godt stykke ud i fremtiden. Og dertil skal lægges Ambilight, indbygget Chromecast + indbygget soundbar. Og set i lyset af at trådstarter har 5000,- at købe for, så mener jeg at 8804 er et noget bedre køb.
Årsagen til dette bud (som reelt har en meget fin pris pt, på 2300 kr.), var netop, at der oprindelig skulle findes noget til max 4000 kr og at der skulle findes noget til 'en mor'. Her antog jeg at styresystem (herunder apps, opdatetinger osv) gerne måtte være simpelt og at en simpel fjernbetjening ville falde i god smag .

Måske jeg antog for meget, men ved dog blot at dette ville falde i god smag hos min egen mor og også vægte væsentligt mere end Dolby Atmos og billedkvalitet.