Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303348
Jeg er ved at have nået grænsen for mine google skills, og vil høre om nogen har erfaring eller kendskab til dette.
Jeg har fundet en service på nettet, hvor man kan sende boardet hen og få det repareret eller skiftet. Jeg er dog ikke sikker på det er det rigtige board, da jeg kun kan finde henvisninger til 55" modellen.
Jeg vil dog foretrække at bestille boardet et sted og så selv skifte det, da jeg så kun skal være uden tv, den tid det tager mig at skifte det :)
Jeg har søgt uden held og jeg har talt med bl.a. Panasonic support og indtil flere tv-reparatører og det nærmeste jeg er kommet er en reparatør, der sagde jeg kunne sende tv'et/boardet til ham, så ville han sende det til Tyskland for evt. reparation. Det lugter dog også af flere uger uden TV.
En anden (spinkel) mulighed kunne måske være at finde nogen der har et defekt TV magen til, man kunne taget boardet fra.
Tredje mulighed er at købe et tilsvarende TV brugt.
Jeg har planer om at købe nyt OLED TV om 1 år eller 2, det er dog ikke nogen mulighed lige nu desværre.

På forhånd tak
#303349
Der er en 55" VT50 til 2.999 kr. i Den Blå Avis - som du sikkert har konstateret. Du kan også få et nyt Philips UHD Smart TV med 3-sidet Ambilight til samme pris - men så er det hverken 3D, plasma eller 120 Hz.

Måske kan du finde et andet mainboard.

Måske kan du få dit nuværende mainboard repareret (hvis det da ellers er det, det er galt med).

Måske står du om et par måneder og er 2.000 kr. fattigere og stadig ikke har et fungerende TV.

Det var den sidste situation jeg selv havnede i, da jeg i 2013 stod med et TV jeg havde givet 10.000 kr. for i 2009. Jeg brugte en computer som TV i den periode hvor jeg forsøgte at få liv i det gamle TV, så det var såmænd ikke fordi jeg manglede noget at kigge på i den tid, omend jeg var nødt til at rykke lidt tættere på.

Personligt ville jeg nok købe et discount-TV og så kigge på det et par år indtil det helt rigtige TV viser sig. Alternativt købe et brugt TV. Da jeg selv stod i situationen var det slet ikke muligt at finde noget tåleligt til køb-og-smid-væk-pris, så da gav det mere mening at forsøge at få liv i det gamle, men i dag får man utroligt meget for pengene, når man køber nyt - samtidig med at prisen for at forsøge at reparere et defekt TV ikke har ændret sig.
#303350
Fjernsynet er 7 år gammel - så reservedele er så godt som umuligt at få til sådan et ældre tv.
Hvordan kan du være sikker på at det er main board som laver fejlen?
Alle aktuelle fjernsyn på markedet vil være bedre end den.
#303351
Globulus skrev:Der er en 55" VT50 til 2.999 kr. i Den Blå Avis - som du sikkert har konstateret. Du kan også få et nyt Philips UHD Smart TV med 3-sidet Ambilight til samme pris - men så er det hverken 3D, plasma eller 120 Hz.

Måske kan du finde et andet mainboard.

Måske kan du få dit nuværende mainboard repareret (hvis det da ellers er det, det er galt med).

Måske står du om et par måneder og er 2.000 kr. fattigere og stadig ikke har et fungerende TV.

Det var den sidste situation jeg selv havnede i, da jeg i 2013 stod med et TV jeg havde givet 10.000 kr. for i 2009. Jeg brugte en computer som TV i den periode hvor jeg forsøgte at få liv i det gamle TV, så det var såmænd ikke fordi jeg manglede noget at kigge på i den tid, omend jeg var nødt til at rykke lidt tættere på.

Personligt ville jeg nok købe et discount-TV og så kigge på det et par år indtil det helt rigtige TV viser sig. Alternativt købe et brugt TV. Da jeg selv stod i situationen var det slet ikke muligt at finde noget tåleligt til køb-og-smid-væk-pris, så da gav det mere mening at forsøge at få liv i det gamle, men i dag får man utroligt meget for pengene, når man køber nyt - samtidig med at prisen for at forsøge at reparere et defekt TV ikke har ændret sig.
Tak for svar.
Ja jeg har kigget på DBA og det er desværre i de anden ende af landet.

Jeg har fundet et mainboard, som dog er til 55" modellen, så jeg kan ikke være sikker på det passer til mit, men priserne ligger på 90-120 USD, så jeg havde en forhåbning om jeg kunne finde et der passer til mit tv til nogenlunde den pris - og så er vi trods alt et stykke fra de 2000 :)

Jeg har været meget glad for mit TV og kendere vil vide at det eneste der matcher billedkvaliteten i dag, er OLED og de koster jo lidt mere.

Jeg må kigge videre :)
#303352
HrJensen1 skrev:Fjernsynet er 7 år gammel - så reservedele er så godt som umuligt at få til sådan et ældre tv.
Hvordan kan du være sikker på at det er main board som laver fejlen?
Alle aktuelle fjernsyn på markedet vil være bedre end den.
Tak for svar :)

Som sagt så er der en del mainboards på Ebay til 55" modellen, så helt umuligt er det måske ikke.

Jeg er sikker på det er mainboardet, fordi HDMI (det med ARC desværre) er fysisk i stykker efter jeg fik hevet i kablet :(

Det sidste er der nok nogen der vil være uenig i :)
#303357
Pana lavede nogle suveræne tv med deres plasma serier. Men at tro at det kun er OLED som kan erstatte det er en fejl efter min mening. Har selv haft Pana plasma og var super glad for det, men mit nuværende Sony LCD laver f.eks. langt bedre sort end mit Pana plasma gjorde dengang. Men selvfølgelig forståeligt at du gerne vil have en OLED..:-)