Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Hajric
#299204
Hej,

Vi står og skal bruge et (lille) fjernsyn til soveværelset i forbindelse med at vi flytter. Soveværelset er indrettet sådan så der forefindes et skab hvori der er lavet plads på en hylde til at sætter et fjernsyn op (når lågerne trækkes for, er fjernsynet ikke synligt).

Bredden på hylden er 76 cm, og hulrummet er 53 cm i højden hvilket betyder at fjernsynet ikke må have større dimensioner. Det skal formentlig have lidt mindre dimensioner så det ikke sidder i spænd :)
Fjernsynet og foden skal være indenfor de ovennævnte tolerancemål, da fjernsynet kommer til at stå på en hylde som kan trækkes ud af skabet. Der er ikke rigtig mulighed for at montere fjernsynet på bagvæggen/bagbeklædningen.

Hvad vil I anbefale? Jeg ved det bliver et lille TV, men det vi har nu er lige 8 cm for stort så det får en anden placering.

Jeg har kigget lidt under købsanbefalinger her på siden men der sker ikke meget når man klikker på 'Soveværelse'.
#299205
Den her passer indenfor dine mål

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pfs5863-12

Passer den så ikke når i kommer hjem, så har du jo 30 dages returret, og samme skærm fås i 24" som helt sikkert passer.

Skal lige nævne at højde hos elgiganten ikke skrives med og uden fod, så jeg håber de mener med fod der.
Derimod kan power så bedre beskrive det, så kig måske der efter en 24" eller 32" skærm.
Brugeravatar
Af Hajric
#299215
Jeg kunne godt være lidt bekymret om modellen er ldt for "tilbagelænet", da hylden sidder lidt højt oppe. Umiddelbart kan jeg ikke se om skærmen kan vippes frem. Kan I ?
#299216
Personligt synes jeg nu skærmen var et dårligt eksempel :) Den fod er for grim.

Så går du på besøg hos power, så finder du også flere 32" skærme, og måske en som ikke vipper så meget bagud.

et eksempel.
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-519405/

Prøv at sæt søgningen hos power til 32 - 32 , så får du flere alternativer og kig på målene.
evt bagefter spørg til kvaliteten af det valg du finder. Det er dog begrænset når du er nede i 32".