Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janbau
#297540
lennon skrev:Hvis trådstarter har kunnet håndtere plasma med det nævnte brugsmønster? - så bør OLED absolut tages med i overvejelserne .

Ja umilbart men man skal dog stadig tænke på hvad man har af brugsmønster.
Af Mureren1
#297544
Tak for alle tilbagemeldinger.
På mit gamle plasma har jeg burn in og har haft det i en del år så derfor vil jeg gå uden om Oled.
Af George1
#297548
Supergris skrev:Det er vel aldrig en dårlig ting at have alternativer, og hvis man er prisbevidst er det meget svært at komme udenom Sony XF9005, faktisk foretrækker jeg den personligt fremfor Samsung og vil ikke give dig ret i, det er et bedre TV; specielt ikke, hvis man snakker om, hvad man får for pengene.
Design og betjening er subjektivt.
Blot fordi man har et budget, vil de fleste gerne spare penge, så det er vel intet krav, at køre lige til grænsen?
Nu spørger trådstarter om hvad vi ville vælge hvis budget var på max 15000, du ville så vælge XF 9005 jeg holder stadig på at Q9FN er et bedre tv, og ville vælge dette, da jeg mener det er bedre på næsten alle punkter lige med undtagelse af bevægelse, så vi er enige om at være uenige.?

Det kan godt være, du bruger danske betegnelser, men hvordan du kommer frem til en blanding af engelsk og dansk, må stå for egen regning!
Af George1
#297549
George1 skrev:
Supergris skrev:Det er vel aldrig en dårlig ting at have alternativer, og hvis man er prisbevidst er det meget svært at komme udenom Sony XF9005, faktisk foretrækker jeg den personligt fremfor Samsung og vil ikke give dig ret i, det er et bedre TV; specielt ikke, hvis man snakker om, hvad man får for pengene.
Design og betjening er subjektivt.
Blot fordi man har et budget, vil de fleste gerne spare penge, så det er vel intet krav, at køre lige til grænsen?


Det kan godt være, du bruger danske betegnelser, men hvordan du kommer frem til en blanding af engelsk og dansk, må stå for egen regning!
Nu spørger trådstarter om hvad vi ville vælge hvis budget var på max 15000, du ville så vælge XF 9005 jeg holder stadig på at Q9FN er et bedre tv, og ville vælge dette, da jeg mener det er bedre på næsten alle punkter lige med undtagelse af bevægelse, så vi er enige om at være uenige.?
Af Aliaz
#297551
Mureren1 skrev:Hej.
Jeg vil gerne skifte mit ældre samsung ps 50". 855 plasma fjernsyn ud.
Jeg havde kig på samsung Q8DN 65 tommer, men syntes egentlig ik prisforskellen op til Samsung Q9FN er så stor.
Vi har lille børn og fjernsyn bliver tit set på den samme kanal i mange timer og sommetider efterladt på samme kanal, så har fundet ud af at jeg nok ik vil ha Oled.
Hvilket tv ville i vælge hvis maks budget er 14- 15000 kr?
Ville klart vælge OLED. Skru ned for OLED-lys til fx 35 og sæt tv til at slukke automatisk efter 6 timer (måske det skal være 4 timer) men synes jeg læste at skrue ned for oled-lys reducerede risikoen for burn-in markant. Personligt har jeg det bedst med et billede der ikke er alt for lyst/skarpt - får ondt i øjnene. Hvis du har en elektronikforsikring til din indboforsikring så har du normalt mindst 4 års dækning for alle elektronikskader uden nedskrivning - dog mod selvrisiko måske 1100 kr cirka afhængigt af forsikringsselskabet.
Af George1
#297552
Har du læst trådstarters indlæg, hvis du har forstår jeg ikke du anbefaler OLED ?????
Af Aliaz
#297556
George1 skrev:Har du læst trådstarters indlæg, hvis du har forstår jeg ikke du anbefaler OLED ?????
Det har jeg læst ja. Synes det er synd at fravælge det bedste billede når oled ikke koster mere end det gør i dag. Og jeg tænker risikoen er begrænset med de 2 indstillinger jeg nævner.
Af lennon
#297557
George1 skrev:Har du læst trådstarters indlæg, hvis du har forstår jeg ikke du anbefaler OLED ?????
I første post skriver trådstarter ". .nok ikke OLED " . I det lys er det fair nok,at bekendtgøre mulighederne , da OLED jo samtidigt er mere resistent end plasma . Det åbner trods alt mulighederne for et synligt bedre tv indenfor budgettet end de nævnte . Men er beslutningen endegyldigt, så er det jo det . . .
Af George1
#297559
Ja og slutter af med dette.

Tak for alle tilbagemeldinger.
På mit gamle plasma har jeg burn in og har haft det i en del år så derfor vil jeg gå uden om Oled.
Af Mureren1
#297579
Kan læse at nogle mener at der ikke vil være problemer for mig at købe et Oled.
Jeg vil gerne gå lidt på kompromi med billedkvalitet og så være sikker på ikke at få burn in, da jeg helt sikkert får et bedre tv end jeg har nu lige meget hvilken slags jeg køber.
Noget må der være sket på 10 år gammel plasma til et nyt Led tv.
Jeg er ikke parat til at tage risikoen ved at købe Oled, hvis man kan sige det i min situation.