Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#297586
Hvorfor nævner du det i den her sammenhæng, hvor der skrives om OLED paneler, og hvor en fabrikant sætter skillelinjen for et defekt panel, eller måske nærmere ikke gør ?
Af Agurk
#297593
Nu kører denne tråd godt nok ud af en tangent, men er du klar over hvad der adskiller et QLED fra andre LCD-TV?

Hvis du er, burde du kunne se det misvisende i at skrive Bare LCD. Og uden at kende dig, kunne jeg på den lille sætning du skrev se, at du er dybt begravet i OLED-lejren. Korrekt?
Brugeravatar
Af bbplayer
#297594
Beckham skrev:Fordi der var en post omkring OLED vs. QLED...
Her mener du så trigger? Der var ikke sagt meget om QLED i det tidligere indlæg udover "vs QLED" :)
#297595
Det er Quantum Dot laget, som adskiller dem. Der er basalt set puttet et ekstra lag i, som udvider farverummet og givet mulighed for højere lysstyrker. Men den korrekte betegnelse for teknologien er nærmere QD-LCD, som vi også selv er begyndt at bruge i artikler og anmeldelser for at undgå for megen forvirring. Så omgås vi begge de misvisende betegnelser, som Samsung har introduceret, nemlig “LED” og “QLED”.

Men nu handler tråden jo specifikt om Sony OLED, så måske vi skulle holde den på sporet?
Af Agurk
#297596
# Torben

Jeg er meget enig i at navnet QLED er misvisende. Det er formentligt lavet for at ligne OLED-navnet. Måske tror nogle endda at det er en videreudvikling af OLED. Man hører mange sjove spørgsmål hvis man handler i El-Giganten f.eks.

Men det er også misvisende, uden yderligere forklaring, at kalde det "bare et LCD" og så punktum. Bare min mening ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
#297597
Jeg kan godt forstå, at man som kunde, kan irriteres over Sonys udmelding omkring tolerance for fejl. Men når det så er sagt, er trådstarters overskrift ikke retvisende. Sonys hårde linje hvad fejl tolerance angår, den gælder også for lcd.
Hvis der skulle advares om noget, så må det være Sonys rigide regler, og ikke et oled panel fra LG med et Sony klistermærke.
Af Agurk
#297598
# Migselv

Min erfaring er udelukkende angående SONY OLED.
LG, eller Phillips, ellers noget tredje kan sagtens have lavere tolerance for fejl på deres OLED-TV. Det har jeg ingen viden om. Det vil jeg da håbe at de har.
Tråden handler IKKE om tolerance på OLED generelt, men specifikt om SONY's tolerance på deres SONY-OLED TV. Derfor synes jeg overskriften er helt rammende.
Uagtet at LG har produceret det OLED-panel der sidder i SONY's TV. Den må SONY jo så tage med deres underleverandør, LG. Jeg har ikke handlet med LG, eller haft med deres reklamationsafdeling at gøre.
Brugeravatar
Af MigSelv
#297603
Muligt du kun har erfaring med et Sony oled, men det er stadigvæk Sonys rigide regler omkring fejl du er utilfreds med. Din overskrift advarer i generelle termer om Sony oled, og imo er det misvisende, når det retteligt er et problem med Sonys fejltolerancer.
Af Agurk
#297606
Jeg synes det er helt på sin plads at advare imod SONY OLED i generelle termer.
Får du et panel som er ok/godt har du formentligt ingen problemer.
Får du et panel der ligner mit og du ikke er tilfreds har du et problem, hvis ikke butikken går ind og holder en højere standard end producenten.

Men ja, jeg har heller ikke lyst til at købe et LCD-TV fra SONY nu. Med den erfaring jeg har med deres reklamationsafdeling. Jeg har bare ikke grundlag for at udtale mig om deres tolerance på alle deres produkter.
Af Grandahl
#297609
Du skulle have fået tordenfluer i den i stedet for, som så mange andre med LCD skærme med Sony. Der var flere der var bedre hjulpet der.

Men fluerne kan ikke komme ind i OLED skærmene det ved jeg godt, men du havde været bedre hjulpet.