Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296783
Hej Forum

Jeg overvejer om jeg skal købe AF8, eller AF9, og vil høre om der er nogen der har erfaringer med AF8, især om hastigheden i menuerne er blevet forbedret efter opgradering til Oreo.

Det lader til at være svært at finde en 65" version af AF9, som er den model jeg hælder mest til, men hvis AF8 er er blevet bedre efter opdatering vil det jo være en mulighed at vælge den i stedet.

Kom også gerne med øvrige observationer omkring de 2 modeller.

På forhånd tak.
#296785
Hej Strange,

Nåede at køre med 8.0 i et par uger på min AF8'er inden jeg solgte den, og der er en forskel, men jeg tror mere det er noget man bemærker, når man har været vant til TV'et. Hvis du kommer udefra og prøver det første gang, vil du nok stadig syntes at det hele er lidt sløvt til tider.
#296792
Så vidt vides (ret mig, hvis jeg tager fejl), så er der ingen officiel opdatering til AF8, hvad angår Android 8.0.

Jovist, kunne hurtigheden på AF8 godt forbedres markant, hvad angår kanalskift - som er acceptabel.

Omvendt, så er det en suveræn OLED skærm (især 4K HDR) som stadigvæk er noget af det bedste på markedet - omend den lynhurtige teknologiske fladskærms udvikling taget i betragtning.

Dog tvivler jeg på, at forskellen på AF8 & AF9 er pengene værd. Dertil kræver det nogle teknologiske generations overspring .

God jagt...
#296793
Gromit skrev:Så vidt vides (ret mig, hvis jeg tager fejl), så er der ingen officiel opdatering til AF8, hvad angår Android 8.0.

Jovist, kunne hurtigheden på AF8 godt forbedres markant, hvad angår kanalskift - som er acceptabel.

Omvendt, så er det en suveræn OLED skærm (især 4K HDR) som stadigvæk er noget af det bedste på markedet - omend den lynhurtige teknologiske fladskærms udvikling taget i betragtning.

Dog tvivler jeg på, at forskellen på AF8 & AF9 er pengene værd. Dertil kræver det nogle teknologiske generations overspring .

God jagt...
Jo der er da, og til mange andre af Sonys modeller iøvrigt. Den automatiske opdatering er dog midlertidig suspenderet pga lydproblemer ved tilslutning af soundbar eller andet lydsystem. Jeg har dog ingen problemer haft. Opgraderingsfilen kan manuelt hentes her:

https://www.sony.dk/electronics/support ... s/00015794
#296815
Pataya skrev:Hej Strange,

Nåede at køre med 8.0 i et par uger på min AF8'er inden jeg solgte den, og der er en forskel, men jeg tror mere det er noget man bemærker, når man har været vant til TV'et. Hvis du kommer udefra og prøver det første gang, vil du nok stadig syntes at det hele er lidt sløvt til tider.
Hej Pataya

Tak for respons, hvordan kan det være du solgte?
Lige nu har jeg et gammelt Samsung, som heller ikke lige kører med Formel 1 hastighed, så det er muligt at det ikke vil være et stort problem for mig.

Må se om jeg kan finde et sted hvor de har både en AF 8 og 9'er model udstillet.
#296817
Har ikke selv kørt Oreo, men hvad man læser rundt, så er det ikke nogen revolution i forhold til hastigheden. Hvis du skal have noget som rykker, så skal du op i AF9. Den har et nyere chipsæt og det er som gør at den virkerlig rykker på hastigheden.
#296820
Hej Beckham

Ja, det er også det som jeg kan læse rundt omkring.
Desværre lader det til at AF9 modellen er udsolgt alle steder, i hvert fald i 65" versionen.
Det virker lidt underligt da der tilsyneladende stadig er AF8'ere på markedet, der jo lige er en anelse ældre.
#296822
Gromit skrev:Så vidt vides (ret mig, hvis jeg tager fejl), så er der ingen officiel opdatering til AF8, hvad angår Android 8.0.

Jovist, kunne hurtigheden på AF8 godt forbedres markant, hvad angår kanalskift - som er acceptabel.

Omvendt, så er det en suveræn OLED skærm (især 4K HDR) som stadigvæk er noget af det bedste på markedet - omend den lynhurtige teknologiske fladskærms udvikling taget i betragtning.

Dog tvivler jeg på, at forskellen på AF8 & AF9 er pengene værd. Dertil kræver det nogle teknologiske generations overspring .

God jagt...
Jeg opdaterede mit til 8.0 i starten af.. hmm.. December, har jeg lyst til at sige - så jo, absolut har der været officiel opdatering.
privatstrange skrev:
Hej Pataya

Tak for respons, hvordan kan det være du solgte?
Lige nu har jeg et gammelt Samsung, som heller ikke lige kører med Formel 1 hastighed, så det er muligt at det ikke vil være et stort problem for mig.

Må se om jeg kan finde et sted hvor de har både en AF 8 og 9'er model udstillet.
Kæresten gik sgu fra mig, og gjorde mig samtidig hjemløs - så det var nemmere at lade hende overtage det. Lige nu venter jeg ivrigt på at 2019 modellerne kommer ned i pris, muligvis 2020 modellerne - vi får se.
#296841
Det er jeg ked af at høre, troede det havde noget med tv'et at gøre.

Jeg tror der kommer nogle spændende nyheder, desværre kan jeg ikke vente på de nye modeller.

Jeg fandt en udstllingsmodel 65"AF9, nu venter jeg på levering i starten af næste uge, kan næsten ikke vente :-)
#296852
privatstrange skrev:Hej Beckham

Ja, det er også det som jeg kan læse rundt omkring.
Desværre lader det til at AF9 modellen er udsolgt alle steder, i hvert fald i 65" versionen.
Det virker lidt underligt da der tilsyneladende stadig er AF8'ere på markedet, der jo lige er en anelse ældre.
Ja...det kan jeg godt se. Lidt overraskende at lagrene allerede er tømt...