Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jabdah
#296231
Hej forum

Jeg har et Panasonic cx800 i 55". Jeg overvejer et 65" i stedet for. Mit spørgsmål er derfor.

Hvor meget har kvaliteten ændret siden jeg købte mit. Jeg har set på et sony kd65xf9005 og et samsung qe65q7fnatxxc. Er der en markant forskel på disse to og mit panasonic.

Mvh Henrik
Af Supergris
#296233
Nu er det jo i forvejen et ret godt TV med mindre end en håndfuld år på bagen, du har, så du skal ikke forvente mirakler, men de ekstra tommer alene vil altid være en god grund til opgradering...
Af Grandahl
#296238
jeg vil også sige det skal være for opgraderingen i størrelse så som hovedårsag..
Af jabdah
#296258
Det vil sige, at de to nævnte tv i mit indlæg, ikke er bedre end det jeg har, men at de 10 " selvfølgelig betyder en hel del. Jeg kan godt lide den der Sony, men har altid haft panasonic, men vil som sagt ikke give 15000 en gang til ?
Af Supergris
#296261
Jeg ved ikke, hvordan du kommer frem til, de to nævnte TV ikke er bedre end dit gamle TV; det eneste jeg skrev var: "du skal ikke forvente mirakler", hvilket ikke udelukker, at der er sket forbedringer, men der er ikke sket noget revolutionerende de sidste 3 - 4 år.
Hvor jeg tænker, du vil kunne opleve den største forskel, vil nok være i forbindelse med materiale med HDR, hvor Sonyen nok vil være at foretrække i den forbindelse, og sikkert også det bedste TV generelt i prisklassen.

Jeg ser heller ikke nogle steder, du giver udtryk for, du ikke vil give 15000 en gang til? :)

Hvis du har plads til 75", og gerne ønsker Panasonic, ser jeg dette som et rigtigt godt tilbud, hvor man får meget TV for pengene, dog skal du nok ikke helt forvente samme billedkvalitet som hos Sonyen, men brugerne lader generelt til at være glade for købet:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner
#296266
Billedmæssigt, så vil jeg ikke mene, at du opgraderer ved at rykke til et af de to mellemklasse-TV fra Panas tidligere High-end. Af de to vil XF90 være den der kommer tættest på, at give dig samme billedkvalitet, hvor bevægelse nok er en smule bedre, men jeg tror også du vil opleve rykket til 75”-modellen, som mere af en gamechanger, hvis der er plads, men det er igen mere på størrelsen og ikke på kvaliteten af billedet.