Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#295139
Nu skal det være. Vi skal have skiftet vores 10 år gamle TV ud, og købt et nyt TV i denne weekend til ca. 5000 kr. Jeg tænker, det skal være 49".

Det skal bruges til Youtube, almindelig streaming (netflix, dr, Tv2play), og så ser jeg en del fodbold (viaplay).

Pt overvejer jeg enten SONY KD49XF8577 eller Samsung QE49Q6FNATXXC

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-874842/

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-865321/

Vi er cable & antenne cutters så pt kører vi med et 10 år gammelt sony tv + apple tv 4.

Hvilket ville I vælge? Eller er der et helt tredje, vi bør vælge?
#295141
Jeg har ikke lige konkret erfaring med de to modeller, men overvej evt. at kigge på noget 55", hvis i kan få plads til det. Det er standarden i dag og du får meget mere for pengene her. Et eksempel er Sony XF9005, som lige nu fås til 7000 i 55" og er et bedre tv all round end begge disse.
#295143
Tjaaaa, og hvis man vil give 7000 så vil det efter min mening være værdifuldt at give 777kr mere og købe en OLED LG B8, for de sidste penge vil man få meget mere tv for pengene ;)
#295153
Det endte med Sony XF9005 i Power. Jeg spurgte ellers til B8 hos Elgiganten. Sælgeren i Elgiganten frarådede det pga fare for burn-in, især fordi der er meget lys i vores stue, så det ville skrue max op for styrken. Om det så var fordi, han hellere ville prøve at sælge mig et andet TV, skal jeg ikke kunne sige.

Tak for input!
#295157
Ja vi der har OLED ved godt at den er lysstærk nok i lyse stuer.. Men endnu en der har lyttet til sælgeren..

Og det er jo det han er... En sælger, ikke en rådgiver.. Han sælger dig det han selv tjener mest på.. OLED er så presset ned i pris i DK ift omkringliggende lande, at de ikke tjener ret meget på dem..

Så ender man ud i ikke at få nogen rådgivning overhovedet.. Din Sony er dog et fint tv, du have bare fået mere for pengene ved OLED valget.
#295159
Men undrer mig da lidt over at man starter med at søge råd her hos os nørder, også alligevel vælger at lytte til provisionsansat sælger.. Men sådan er der så meget.
#295161
Nu skal vi tage det roligt, kunden har jo stadig 14 dages returret i Power, og selvom det er en fin skærm, så kan man få bedre, og man kan ombestemme sig, selvom det er svært når den først er stillet op.

Det er dog sørgeligt som sælgere bruger så sørgelige tricks som at gå under bæltestedet på køberen så de dårligt tør rejse sig og sige jeg vil nu gerne have , alligevel.