Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293173
Hej

Er det korrekt forstået at Sony LED/OLED med Android Oreo ikke understøtter timeshift/pause?

Har læst mig til at timeshift/pause ikke understøttes, men blev lidt forvirret efter at have snakket med to sælgere i en forretning idag.

Mvh
Jens
#293188
Torben Rasmussen skrev:Det et en TV feature og ikke en Android feature. Sony understøtter det ikke. Philips gør.
Den ER en AndroidTV funktion, og del af udviklingspakken, så jo, det er skam en AndroidTV feature men Sony har måske valgt IKKE at supportere det.

Jeg linker da ikke til Google's udviklings side og deres timeshift funktion for sjov?
#293190
Der spørges til Oreo på Sonys Tv og om det giver mulighed for timeshift og jeg skriver, at Sonys TV ikke understøtter denne feature. Jeg forstår ikke hvorfor vi konstant skal fluekneppe tingene? Det er vel underordnet for trådstarter om API giver mulighed for det , hvis Sony nu i 4 år har undladt at implementere det.

Android er mest af alt et overlay på TVene, hvor producenternes eget system ligger nedenunder og styrer resten.
#293193
Torben Rasmussen skrev:Der spørges til Oreo på Sonys Tv og om det giver mulighed for timeshift og jeg skriver, at Sonys TV ikke understøtter denne feature. Jeg forstår ikke hvorfor vi konstant skal fluekneppe tingene? Det er vel underordnet for trådstarter om API giver mulighed for det , hvis Sony nu i 4 år har undladt at implementere det.

Android er mest af alt et overlay på TVene, hvor producenternes eget system ligger nedenunder og styrer resten.
Jeg forstår ikke hvorfor der skal formuleres så dårligt og man skriver artikler? Det vigtigste er vel først og fremmest at skrive korrekt, om det så forstås eller ej, anmeldelser bruger i forvejen en masse andre begreber , som er korrekt?
Torben Rasmussen skrev:Det et en TV feature og ikke en Android feature.
Hvad står der? I hvert fald ikke sandheden, udover det hedder AndroidTV :) Og at Sony bare ikke supporterer det. Hvorfor ikke bare skrive det rigtige istedet for at rette på sandheden, for det er jo vrøvl det der.

Der findes kun en sandhed , og den kan man kun fluekneppe udenom, hvis man ikke vil stå ved, at man tog fejl. Som lyder til at ske her.
#293196
Jeg kunne godt rette mit indlæg, så der står “og ikke en Android Oreo feature” for din skyld, men Jens ser ud til at fået svar på, at Oreo på Sonys TV ikke har givet timeshift...
#293206
En ting er jo hvad et framework understætter, men noget andet hvad producenten vælger at give brugeren adgang til igennem deres UI, hvilket typisk er et subsæt af de tilgængelige features i frameworket.

Igen angående Sony: er det så muligt at se en live udsendelse og starte en optagelse af den udsendelse man ser?

Mvh
Jens