Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292688
Vi har tydeligvis undervurderet hr og fru Flæskesteg . Der er jo iflg Bents epistel en kæmpeskare af ikke Recordere/Flatpanels brugere, som både har spottet og reageret på et issue - som dybest set ingen af os let nørdede brugere har bemærket .
#292689
lennon skrev:Vi har tydeligvis undervurderet hr og fru Flæskesteg . Der er jo iflg Bents epistel en kæmpeskare af ikke Recordere/Flatpanels brugere, som både har spottet og reageret på et issue - som dybest set ingen af os let nørdede brugere har bemærket .
Og her troede vi at de almindelige brugere ikke forstod sig på tv, det tyder på de er klogere end alle os andre her på forum.

Så jeg kan kun give dig ret, det er sgu en øjenåbner, og så får Bent Bomstærk kreditten for den observation :D
#292691
bentpetersson skrev:Jeg arrangerer da gerne et møde med vedkommende under forudsætning af, at hans stilling ikke bliver truet på nogen måde. Tag venligst jeres gamle hat med, idet folk, der ikke tror på historien, skal få lov at æde hatten. Jeg giver en øl dertil :)
Brug vores PM system via din indbakke i forum og send vedkommendes informationer. Vi har direkte kontakter til de to store butikker, så vi følger gerne op på om de virkelig skulle udtale sig på denne måde “ude på gulvet”. Hvis du hellere vil maile så er min mail synlig på her i forum og på vores kontaktside.

Men ro på. Hvordan i alverden skulle det true hans stilling? Han står vel ved sine udtalelser og har vel også butikkens accept til at udtale sig.
#292696
Altså, det er det mest morsomme jeg har læst her på Flatpanels nogensinde!
Det er sjældent jeg sidder og griner alene i køkkenet, men nu er det sket.

Fedt han selv kom ind på det med LG´s store økonomiske udfordringer, som af uransagelige årsager er en af dine helt store kæpheste.

I var HELT på bølgelængde.

Dette er rent guld, ikke set bedre amatør-fiktion siden gymnasietiden:

Først nu fortalte jeg ham, at jeg deltager i flatpanels forum, hvor nogle enten bagatelliserer problemet eller direkte angriber mig. Han smilede, grinede lidt, som om han forstod. “Overvejende fanboys”, fortsatte jeg.
“Selvfølgelig,” smilede han og fnøs lidt.
“Er jeres kunder meget utilfredse, når de henvender sig til jer med problemet?
“Ja, mon ikke.” (Atter et tryk på mon) “Du skal forstå, at de jo har købt et TV hos os til mange tusinde kroner og forventer ikke, at det sker! De har måske endog lånt pengene.” Han gjorde atter en kunstpause og fortsatte: Det drejer sig desuden om anmeldelse af burn-pin”.
“Er problemet efter din mening på samme niveau som burn in?”
“Absolut .. Hvis ikke større!”


:D :D :D
#292698
hunden skrev:Jeg syntes at det er noget mærkeligt noget med oled tv.
Er det noget der pludseligt er opstået , eller det er noget der har været længe?
Det er en meget mærkelig debat,det er nærmest som om oled har nået bunden.
Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit indlæg?!

OLED teknologien er rimeligt ny, men har taget TV-markedet med storm.

OLED kendetegnes ved at have en meget god, ægte kontrast, da der er kan opnåes en helt sort. Samtidig er farverne helt fantastiske. Den kombination tiltaler entusiaster, som er fokuserede på billedekvalitet.

Der er på det sidste rapporteret om et mindre problem ved nær-sort, og i overgangen fra meget mørk til lys visning.

Jeg har ikke observeret problemet, men har heller ikke ledt efter det?!

For mig at se er dette mindre problem, som vist rettes med en firmware update, vand ved siden af den betydeligt dårligere PQ på en LCD-TV.

OLED har ikke ramt bunden? Hvor har du dog det fra? :)
#292699
hunden_ Intet TV, og ingen panelteknologi vil nogensinde fremstå 100% fejlfrit . Spørgsmålet er så hvilke fejl den enkelte bruger er disponeret for at acceptere i forhold til slutproduktet = billedgengivelsen . Og "bedste billed" fanboys foretrækker klart OLED teknologien . .
#292700
hunden skrev:Jeg syntes at det er noget mærkeligt noget med oled tv.
Er det noget der pludseligt er opstået , eller det er noget der har været længe?
Det er en meget mærkelig debat,det er nærmest som om oled har nået bunden.
Ikke noget pludseligt.

IR/BI-tråd: https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... hotos.html

Endnu længere tråd om ensartethed eller mangel på samme: https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... tting.html

Der er rigeligt at gå i gang med hvis man ikke kan få nok af de emner.

Smutter man over på tråden om Samsung Q9FN er det så (selvfølgelig) ikke IR/BI man taler om, men der er rigeligt med andre problemer at slås med: https://www.avsforum.com/forum/166-lcd- ... -talk.html
#292702
@Torben Tak for din email som jeg har svaret både dig og Rasmus på. Jeg ser frem til jeres snarlige svar.
Hvis I ikke har modtaget det, vil jeg gerne offentliggøre mit svar snarligt her på forum. Tak.
Sandheden er jo ilde hørt. Desværre.
#292705
Globulus skrev:
hunden skrev:Jeg syntes at det er noget mærkeligt noget med oled tv.
Er det noget der pludseligt er opstået , eller det er noget der har været længe?
Det er en meget mærkelig debat,det er nærmest som om oled har nået bunden.
Ikke noget pludseligt.

IR/BI-tråd: https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... hotos.html

Endnu længere tråd om ensartethed eller mangel på samme: https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... tting.html

Der er rigeligt at gå i gang med hvis man ikke kan få nok af de emner.

Smutter man over på tråden om Samsung Q9FN er det så (selvfølgelig) ikke IR/BI man taler om, men der er rigeligt med andre problemer at slås med: https://www.avsforum.com/forum/166-lcd- ... -talk.html
Q9FN er for øvrigt tæt på den super billed kvalitet som OLED er kendt for :D
#292715
hunden skrev:Jeg syntes at det er noget mærkeligt noget med oled tv.
Er det noget der pludseligt er opstået , eller det er noget der har været længe?
Det er en meget mærkelig debat,det er nærmest som om oled har nået bunden.
Near black Chroma overshoot (en blinkende skærm ved near black lysniveauer som kan ses i et mørktlagt rum) er noget der er spottet på LG's (mig bekendt ikke andres) 2018 modeller - Det handler med andre ord slet ikke om OLED panelet, men om LG's elektroniske styring af panelet - hvorfor det kan løses med software update som tidligere angivet. Fænomenet er noget de mere nørdede anmeldere har spottet og kan fremhæve ved at filme med et overeksponeret kamera: https://www.youtube.com/watch?v=KjObx--Oq8g&t=

Jeg ville selv finde det irriterende, men alt relativt er det med andre ord er det en lokal storm i et glas vand i forhold til f.eks. fænomenerne og kompriomitteringerne forbundet med dynamisk kontrast på et LED/LCD-tv, hvor problemet er iboende, ikke kan fixes af en firmwareupdate og eksisterer på tværs af alle fabrikater.

Jeg ved ikke hvad baggrunden er for at Bent så tendiøst (at det bliver morsomt) nærmest syntes at have viet sit liv det til at skræmme folk fra en bestemt teknologi, ved at påpege problemer der er at regne som småting i forhold til det man undgår af uløselige problemer ved en anden. ...Men be warned når du ser ham rulle sig ud i den forbindelse, for det er ikke første og næppe sidste gang vi ser det O_O

Hvis du har brug for at orientere dig mere afbalanceret, så bemærk dig f.eks. at selv de reviewere der er bekendte med LG problematikken stadig ikke viger tilbage for at anbefale OLED som reference.

Personligt er jeg ikke i tvivl om at OLEd ikke for alvor bliver truet på billedkvalitet, før Micro-LED eller en anden på-pixel-niveau-self-emmisive teknologi kan slå det af tronen på både lysstyrke og holdbarhed.
Senest rettet af TBC 7. feb 2019, 09:10, rettet i alt 3 gange.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8