Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klt
#291740
Jeg har fået et pakketilbud fra Elgiganten hvori indgår et LG OLED55B8 tv til 7.777 kr. og en soundbar HW-N660/XE til 3.500kr. Samlet pris incl. 700 kr. til klargøring: kr. 11.975.
Overvejer i stedet at købe et LG OLED55C8 til 10.000 kr. og en Samsung HW-MS660 til 2.500 kr., i alt 12.500 kr. og så selv "klargøre".
Har set i test af C8 at der er en ny processor Alpha 9 i stedet for Alpha 7 i B8-modellen.
Anvender primært TV til at se sport og diverse udsendelser. (ingen spil)
1. prioritet er et godt TV-billede og 2. prioritet lyden.
Nogen der har en mening om valg af "pakke"?
Af Grandahl
#291742
LG B8 kommer igen på tilbud til 7777, også uden tilkøb der er krævet.. C8 ligger ofte på 10000.. så jeg ville gå efter den du vil have, og vælge dit lydsystem herefter... Jeg ville aldrig betale for deres “klargøring” somde kalder det.. Det er intet værd.
Af klt
#291757
Tak for respons. Enig om udgift til klargøring - men Elgiganten fastholder at det er et samlet tilbud, så derfor ser jeg på den totale pris.
Det jeg er usikker på er hvor meget forskellen på processoren betyder - om den er prisforskellen på TV'et værd?
Af kristianl
#291780
Tja, det er jo en smagssag. Overvej om du vil være tilfreds med et B8, istedet for at tænke at man går glip af noget. Der vil altid være noget der er en anelse bedre og dyrere uanset hvad man køber (ja, lidt simplificeret). Jeg stod i en situation hvor B8 stod til 7777 og C8 til 10k.
Så det endte med B8... det har jeg ikke fortrudt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291781
Der er nogle forbedringer i billedmotoren på C8, som du ikke får i B8, hvilket blandt andet vedrører mulighederne for kalibrering (blandt andet autocal), håndteringen af gradienter og håndteringen af bevægelse.

Jeg havde taget C8, men det er ikke en uvæsentlig merpris man betaler.
Af klt
#291783
Tak for indput.
Har besluttet mig for at gøre brug af tilbud fra Elgiganten.
Til slut lige en tak til flatpanels og jer aktive brugere. En stor hjælp når man skal købe elektronik uden at have den store forhåndsviden. ?