Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jedigof
#292610
Hvordan er forholdet mellem Samsung 55" UHD TV UE55NU8055 til kr. 5.555 og den Sony de fleste af jer anbefaler?
Er sony'en mærkbart bedre på billedsiden? Og hvad med styresystem?
De 5.555 er nemlig indenfor mit budget og virker som et fornuftigt tilbud?
Af Supergris
#292629
Forskellen vil mest vise sig, ved gengivelse af kilder med "HDR", da Samsungen simpelthen ikke opfylder de krav, der stilles til et TV for at kunne opfylde de øgede krav til lys og kontrast, dog synes jeg også generelt, Sonyen har et bedre billede.
Med hensyn til styresystemet er det en smagssag, men Samsungen vil sikkert føles mere responsiv, hvor Android på Sonyen så har andre fordele...
Af Supergris
#292643
VA- mod IPS-panel og 6 tommer mere.
Begge gode bud i prisklassen, dog ville jeg personligt ikke gå under 55", da forskellen faktisk er ret markant i forhold til den mindre 49".
Du får 26 % større skærmareal for samme penge!
Af Grandahl
#292656
Nej, VA panel som sidder i Samsungen giver et bedre billede.. Ips = dårligere billede, bredere betragtningsvinkler
#292658
“Dårligere billede” er nok lidt for generelt. IPS har et dårligt sortniveau, hvilket er problematisk så snart du enten har mørke scener eller når du har brug for at sætte blus på lyset (ved eks. HDR). Farvemæssigt så kan det sagtens indstilles til at passe med referencen, og billedbehandlingsmæssigt, så er IPS heller ikke dårligere disponeret end VA.
Af PeterD
#292880
Samsung er bedst i år til budgetskærme (under 4500 kr) i 55" af den grund at de bruger VA panel.

Forhåbentlig vil TCL ( hvis butikkerne gider at tage dem hjem, men de giver nok for meget konkurrence til budgetmærkerne), Sony og Panasonic give mere konkurrence når de nye 2019 modeller kommer i marts/april måned for NU har faktisk været alene om det i '18.

En god skærm fordi det bruger VA panel
Af PeterD
#292897
George1 skrev:Der er vel heller ingen der i forhold til pris/billede pt. matcher Samsung 55 " NU8005 til kr 5555 og Samsung 49" NU8005 til kr 4777
Well..

Hvis butikkerne ellers gad at få lidt mere konkurrence ind omkring 5000 kr så ville TCL havde været en oplagt mulighed for at få noget bedre..

"Winter 2019 update
I've never tested a TV under $1,000 that beats the picture quality of the TCL 6 series. "

Billede

https://www.cnet.com/reviews/tcl-55r615 ... tv-review/
Af Rasves
#292906
I vil sige uden kalibrering ikke?
Jo jeg vælger Samsung til 5555kr

Men ja TCL virker da til at lave nogle fine fjernsyn, men er vel ikke så udbredt endnu?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7