Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#291741
Tizen opdater ikke til deres seneste opgradering for år til år.. Men synes da ikke de har nogle apps de har man ikke kan bruge? Hvilke apps er det du bruger da, eller savner?
Af Rasves
#291750
Det var bare en sælger der nævnte det.

Altså har pt. Et LG tv som er 3-4 år gammelt og der virker alle Apps fint.

Men jeg bruger netflix, TV2 play ovs, alle de klassiske.

Men jeg er blevet så forvirret, så jeg går efter det folk siger her med sony’et. Fordi det virker til at folk mener det er fint med Android og sony
Af Grandahl
#291751
Det er også et bedre tv, og har gode fordele.. Den koster dog knap 7000 og du skrev max 6000 som jeg læste det...
Af Supergris
#291761
Ud fra dit behov, som du formulerer det, vil jeg også pege på Samsung NU7105, som en stærk kandidat.
Det er et udmærket TV og en tand bedre end andre TV i prisklassen i øjeblikket.
Til 4.000 kr., kan det vel ikke gå helt galt; hvis du fortryder, kan du benytte dig af fortrydelsesretten.

At fravælge et TV pga. styresystemet, er der som regel heller ingen grund til, da der findes eksterne løsninger, der gør jobbet væsentligt bedre, og du kan stadig overholde budgettet.

En ekstern løsning kan altid tilføjes senere, hvis man ikke kan affinde sig med det system, TVét er født med...
Af Supergris
#291762
Rasves skrev:Ja håber det kommer lidt ned.
Som tidligere skrevet, skal du absolut ikke forvente, at prisen kommer yderligere ned, da jeg er ret sikker på, der ikke er særligt mange tilbage.
Hvis du prioriterer HDR, er der, som jeg og mange andre ser det, ikke nogen vej udenom lige netop denne model, hvis du ikke ønsker at betale for en topmodel eller en OLED, da prisen ((tilbudsprisen) er meget gunstig.

Ud fra dit behov, ser det dog ud som om, du kan nøjes med noget billigere, så fred være med det, men lad være med at gå og tro, det bliver billigere, da HDR-gengivelse sætter ret store krav til kontrasten og lysstyrken på skærmen, som de billigere skærme ikke kan levere!
Af Rasves
#291765
Tak for svar!

Jamen kan godt se meningen med det i alle skriver.
Men hvis jeg vælger et sony til 7000 + calibrering. Så kan man vel ligeså godt købe et oled tv, ikke sandt? (Jeg har dog ikke pengene lige nu)

Jeg er nok blevet lidt blind på Android.
Men jeg kunne da godt tænke mig hdr grundet jeg spiller og ser meget fodbold
#291768
Godt nok, så blev VM sendt i HDR i sommers, men normalvist så sendes det jo altså ikke i HDR. Til spil, så giver det god mening at få HDR med, men du vil ikke være helt så følsom overfor manglende zonestyring når du spiller, da du koncentrerer dig på en anden måde end når du ser TV.

Men du må holde fast på, at du ikke vil betale ekstra for den kalibrering/klargøring. Vi har set adskillige af de rapporter, som Power/Elgiganten medleverer som dokumentation og det er mildest talt noget makværk. Ved flere lejligheder har vi måtte anbefale, at man nulstillede indstillingerne og startede forfra fordi billedet nærmest var ødelagt. Det er tomt mersalg de har gang i og ærlig talt, så synes jeg det udvander det arbejde SpectraCal lægger i at uddanne og oplyse personalet.

Ved eftertanke, så var det måske et emne vi skulle prøve at vende med SpectraCal. Vi har en ret god dialog med deres tekniske stab (det er ikke dem der uddanner Power mv.) og høre hvad de synes om de resultater butikkerne pumper ud.
Af Rasves
#291771
Hmm ja, når mab hver lørdag søndag og evt. Tirsdag eller onsdag ser fodbold. Ja så kan man godt se på hvilken skærm det glider bedst, så det går jeg selvfølgelig op i.

Det andet du nævner med calibrering kunne være meget spændende og se Hvad de siger, fordi sælgerne giver det enten gratis med som en rabat eller anbefaler det.

Noget andet er, at det er et super fedt site det her. Fede kommentarer/vejledninger folk kommer med.
Super fedt!
#291772
Jeg har lige skimmet nogle af de eksempler vi har her i forum på rapporter fra Power igennem, og nogle af dem ser faktisk OK ud, hvor andre er helt i hækken. Der er flere eksempler på, at folk har været nede og klage og så efterfølgende har fået pengene retur for en kalibrering, men der også enkelte eksempler på, at farverne faktisk har stået så godt som man måtte kunne håbe på.
Af Rasves
#291776
Jeg snakkede med en sælger i power som sagde at han havde arbejdet i Elgiganten og dem i Elgiganten bare var noget regulering som var ens på alle fjernsyn, hvor man i power laver en rigtig kalibrering.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7