Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JHN
#291593
Hej.

Det er vel LG Display og forretningsdelen af LG der bestemmer, hvor store OLED TV bliver. Men derfor kan man jo godt spørge Phillips, om der snart kommer nogle OLED TV, der er mindre end 55 tommer. For mit vedkommende er 55 tommer alt, alt for stort til mig.

Jeg er meget intereseret i om Phillips OLED TV og LCD TV har "programmet "BFI - Black Frame Insertion og hvilken form for BFI, der i så fald er tale om ?

Ligeledes vil jeg også gerne vide, hvor mange billeder pr sekund de forskellige OLED og de forskellige LCD kører med ?

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Af JHN
#291610
Hej.

Jeg sidder vel ca. 3-3½ meter fra min 40 tommer skærm. Det synes jeg personligt at stort nok til mig. Men jeg vil ikke afvise, at jeg vil kunne blive glad for at se TV på en 55 tommer eller endnu større skærm når jeg sidder 3-3½ meter fra.

Så grunden til at jeg synes, at 55 tommer er alt alt for stort - og at 40 tommer er den optimale størrelse til mig - er fordi at jeg fysisk ikke har pladsen. Jeg har indrettet min stue på sådan en måde, at jeg synes ca. 40 tommer vil være det optimale, når Tvet er slukket. Mit Tv hænger ikke på væggen men står på et møbel skråt ud fra en væg, så når det er slukket vil det se tosset ud med et 55 tommer TV.

Men jeg kan godt forstå at nogle vælger 55 tommer eller større Tv. For det første kan de have indrettet sin stue på en sådan måde - eller have sat Tv op på væggen - så 55 tommer passer fint ind i deres stuee. For det andet har jeg flere gange læst følgende artikel og kan derfor godt forstå, at nogle ønsker større TV end mit 40 tommer Tv.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1184685511

Kærlig hilsen Jan
Brugeravatar
Af bbplayer
#291612
JHN skrev:Jeg sidder vel ca. 3-3½ meter fra min 40 tommer skærm. Det synes jeg personligt at stort nok til mig. Men jeg vil ikke afvise, at jeg vil kunne blive glad for at se TV på en 55 tommer eller endnu større skærm når jeg sidder 3-3½ meter fra.
Du har aldrig været i biograf? Der er jo folk som slet ikke kan få nok af et stort billede, og jeg startede for mange år siden med 100"+ og så primært film på hjemme, det var da for fedt, at sidde og kunne få 75" i dagligdagen, når man har 100m2+ stue, så kunne intet være for lille der.

Kan det være du ikke har en særlig stor stue, eller du bare ikke bruger tv til særligt meget? Jeg kender da dem med 32" som ikke bruger tv til noget rigtigt, og lever med et 15 år gammelt tv men så går de ofte i biograf og bruger en del penge der også.
Men så bruger de deres aftener på andet end tv, sådan er vi så forskellige.
#291667
C.O skrev:Sorry jeg skrev messe ,,men var det ikke netop ved sådan et philips arrangement at der blev lovet at der kom en HDR+ opdate til pos9002 ?
De ville ikke kommentere på det sidste år. Det var info, som Philips lidt senere tilsyneladende gav eksklusivt til et tysk magasin. Desværre kom det jo ikke til at udspille sig sådan.

Vi følger op på alt dette med HDR10+ i Amsterdam.
Brugeravatar
Af bbplayer
#291673
peterhansen1982 skrev:Hvad deres planer for andorid platformen er. Om man forsøger at komme tættere på Sony og få en mere stabil og hrutigere platform, samt hurtigere med versions opdateringer.
Nu er Philips foran på det punkt, så præcis hvad mener du de kan lære af Sony? At gøre det langsommere og udgive senere? At helt droppe udgivelsen eller mindre fejl? Det er jo lige så meget Google som skaber problemerne for producenterne.

Hurtigere, er igen Google, udover at du køber nyt tv oftere, så kan det være SoC platformen også er opgraderet til noget bedre.
Brugeravatar
Af Pede8000
#291753
Fedt mand! Så tror jeg at, jeg afventer køb af 65" til de lander.
Af George1
#291827
Mht. LED skærmene er dette rigtigt fald med 16 zoner ?
Opdatering: 23. januar 2019
Den fulde lineup består af to OLED-modeller, de 804 og 854 plus 6 nye LED-LCD'er, der har vedtaget DLED (Direct LED) moniker for at angive, at de alle er direkte baggrundsbelysning frem for kantbelyst. Denne type direkte baggrundsbelysning er også kendt som FALD (Full Array Local Dimming), og disse nye DLED-tv'er bruger Micro Dimming Pro til uafhængigt at styre lysstyrken på 16 zoner.