Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290829 Her dumper vi lidt billeder fra CES2019 løbende. I finder dem også på vores twitter og facebook side ud over på forsiden, men nyhederne tager lidt længere at forberede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290830 LG Rollable annonceret. Den nederste stand sidder ikke fast, så du kan placere den på dit eget møbel. Har 4.2 Atmos soundbar i bunden. Kan bruges som lydkilde uden at TVet er rullet op. Den vil få nogle features som er unikke for R-modellen, hvor skærmen kun er rullet en smule op og dermed giver adgang til en række ikoner øverst på skærmen til betjening af lyd, galleri, ur og “homescreen”.

Billede
Billede
Billede
Af lennon
#290833 Det er altså ret så nyskabende - omend lidt svært helt at gennemskue . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#290834 Spørger man en smed, så tror jeg ikke den er svær at gennemskue, vi har jo oplevet buet metal og andre materialer som kan rette sig ud også efter at være rullet. Så det må være derhen man skal se efter måde de får den stivet af når den kører op.

Men sejt nok! Jeg køber en imorgen
Brugeravatar
Af bbplayer
#290880 Fine billeder af bagsiden på den rollable, det har været svært at finde det samme ude på nettet synes jeg.

Spændende er da også den nye LG WebOS menu del til højttalere? Den har en ny opbygning som vi ikke har set før?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290899 Vi skal lige finde Panas stand. De præsenterede deres GZ2000, men lokalet var for dårligt til at man kunne få nogle gode billeder. Den har Atmos up-firing indbygget direkte i skærmen.
Af lennon
#290900 Det er sgu fint foto-dokumenteret , Torben (LG roll ) . Man må bare sige,at der åbnes nogle muligheder med dette fornemme første forsøg . Selve blære-effekten skal nok få solgt nogle enheder næsten uanset pris . . .
Af DetBareJoe
#290916 Hej Torben,

Hvad ved vi om Sony ZG9? Har ZD9 endelig fået en værdi opfølgning eller er den blot en skuffelse som ZF9? Selv har jeg ventet meget spændt på netop denne offentliggørelse da jeg desværre ikke var på markedet under ZD9s tid i butikkerne og jeg kan af denne årsag desværre ikke købe mig et ZD9 idag...
Brugeravatar
Af razerdk
#290921 Er det jeres vurdering at LG OLED 9 serie er et kvantespring i forhold til 8 serien generelt?
Dette set i lyset af at vi går ind i en periode hvor priserne er i bund på sidste års modeller.
Det vil være lang tid at vente på udsalg i 2020, hvis teknologien ikke er der før om en årrække, hvor MicroLED alligevel har slået OLED af tronen🤓 (eller man hellere vil have et rulle-OLED)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290924 Små forbedringer. Ikke revolutioner. Autocal er blevet lidt smartere. Bedre håndtering af gradienter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290927 Sony AG9 for- og bagside.
BilledeBillede
Sony 98” 8K. Samme Panel som ZF9, dvs bedre betragtningsvinkler, men dårligere sortniveau.
Billede
Af JHN
#290932 Hej.

Flatpanels og andres artikler om CES er noget af det mest spændende på hele året. Så tak til Flatpanels for de spændende artikler fra CES.

I denne debat-tråd spørges der om LGs OLED TV fra 2019 bliver bedre end dem fra 2018. Det har jeg selvfølgelig ikke viden til at kunne svare på. Men 2019 skærmene fra LG viser mig bekendt flere billeder pr sekund og har desuden en utrolig spændende BFI, som måske - måske ikke - gør, at 2019 OLED TV fra LG har bedre billed-kvalitet end dem fra 2018. Derfor er jeg utrolig spændt på at se Flatpanels og andres tests af LG OLED 2019.

Noget helt andet. Jeg har læst på nettet, at Samsung i år kommer med et Q9 TV, der ikke er bag-belyst. Det virker sgu mærkeligt. Q9 i 2018 var da bagbelyst. Man skal da helt tilbage til 2017 før man finder endnu et side-belyst Q9. Hvis Samsung ikke kommer med et bagbelyst Q9 i 4K i år begår de - efter min mening - en meget stor fejl. Det var nok et lille sidespring fra debat-trådens emne.

Venlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer FULL HD TV