Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#288614
Hej Forum, jeg er indtil for en uges tid siden, den glade ejer af et meget stort Sony KD-75XE9005 fladskærms tv, der hænger på væggen med ophæng.

Når jeg starter tv'et op har der altid kommet en sjov lyd af plastik der giver sig, hvis det kan formuleres sådan. Lyden kommer gerne nede fra højre eller venstre hjørne. Altså ikke fra højtalerne, men omme bag selve tv'et.
Jeg har læst på diverse andre engelske forummer at det er normalt at tv'er laver sådan en "poppende" lyd lige når det bliver tændt, og når man slukker det igen.
Problemet er bare, at denne nærmest statiske, eller "plastik der giver sig agtige lyd", ikke holder op når tv'et er tændt. Og det er mildest talt ved at drive mig til vanvid. Jeg kan høre det, selv med headset på, samt inde i soveværelset ved siden af når det er tændt i stuen. Det var et problem der startede for en uges tid siden. Førhen kom den klikkende lyd kun ved opstart og ved sluk af tv.

Jeg har ejet flere fladskærms tv, og de har aldrig lavet disse lyde i så stort omfang.
Jeg læste at det kunne være noget statisk, og man skulle prøve at tage strømstikket direkte ind i en stikkontakt, hvilket jeg så gjorde. Men lige lidt hjalp det.

Jeg har mistænkt at det kunne have noget med den kolde temperaturen udenfor at gøre, og at der måske er lidt ekstra varmt i stuen i disse tider. Men læste at tv'et burde ikke lave de lyde efter en halv time.
Jeg har nemlig før lagt mærke til at når jeg luftede fuldt ud i hele lejligheden og der kom kold luft ind, kom der en lyd af plastik der gav sig, eller sådan sådan nogle poppende klik lyde omme bag ved tv'et.

Jeg har læst at det er tv'et egen opvarmning/nedkøling der bevirker disse lyde, men de burde som sagt ikke fortsætte efter en halv til hel time. Men uanset hvor længe tv'et er tændt fortsætter lydene.
Der er intet mønster eller samme tid imellem klikkende.

Jeg synes ikke det er iorden at et tv i den prisklasse skal døje med det, så overvejer at kontakte POWER hvor jeg købte tv'et for 10 måneder siden.

Som i sikkert allerede har regnet ud, er jeg på ingen måde ekspert eller andet, indenfor dette felt, så er der andre der har samme erfaringer, og hvad gjorde i for at afhjælpe det?

Jeg vil meget gerne have nogle råd inden jeg selv tager kontakt til POWER.

VH Nordjyden.
Senest rettet af Nordjyden 11. dec 2018, 20:32, rettet i alt 2 gange.
#288783
Har selv haft samme problem for en del år siden. Dog var det med et Philips tv !
Og JA det var meget irreterene at høre på. Den første halve time var værst, men det kom med små knæk-lyde hele tiden lige til det blev slukket igen. Da det var slukket kunne vi stagdig høre knæk-lyden til det var koldt igen. Det var noget med varme udvikling og det plastik materiale som tv-et var lavet af, var beskeden fra philips som byttede det ! Skal lige siges at de havde det inde et par gange før de byttede det og efter-følgende valgte jeg en anden model !
#288789
Havde samme problem på mit samsung 9005 det klikkede indtil elektronikken brændte sammen, 2 dage efter garentien udløb, fik det lavet 3 gange men det blev ved med at klikke og brænde sammen al elektronikken er samlet i foden på denne model og foden blev meget varm når fjernsynet havde været tændt få timer, fik at vide det var en fejlkonstruktion på denne model, håber du har mere succes med dine klik.