Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basto
#294470
Jeg har netop haft XF9005 på væggen i stuen og var godt tilpas med dens opskalering/sort/bevægelse , men den er røget tilbage til butikken igen fordi den simpelthen er alt for ujævn i belysningen.. (hedder vist blooming ifølge de beretninger der er om xf9005 ifølge Google) og netop det problem og genskin ku jeg ikke leve med. Så jeg Har købt en Xe9005 igen ? og er stadigvæk imponeret over dens Billed kvalitet
Fik den til 7900 kr
Men smag og behag

Mvh Michael
Af Basto
#294474
Ja det virker utroligt med xf90 men bare mystisk at flere nævner det.
Jeg fik en. Fabriks ny xe9005 ?
Elgiganten har stadig nogle på lager.

Så jeg er vældig tilpas

Mvh Michael
Af barslund69
#294477
Har selv XE9005 lækkert tv
Har en kammi der har XF 9005 og han har ingen problemer med noget alt spiller max.
Der er endnu bedre billede på hans en på mit Så tror du må have været uheldig
Af Basto
#294480
Ja konklusionen er nok at det pudsige er at. Vi er to som er brugere herinde der oplever et par mandags modeller.
Men når det er sagt så skiftede jeg jo kun pga sagen med torden fluer. Så de 2000 kr ryger i Oled kassen (hvis den dag nogensinde kommer hvor de. Laver en skærm som ikke lider af Burn in) nå det var en anden snak?

Mvh Michael
Brugeravatar
Af moose74
#294486
Købte også en XF 9005 55” i lørdags... fik det opsat og syntes det kørte ok men ikke optimalt... bestilte 2 HDMI v.2.0

Pt!!! Alt driller og pisser mig af lige nu...

Opsætning !

1. JBL SB400 HDMI ARC til Tv HDMI 3 ARC
Men kan ikke styre soundbaren med tv Remote og har været igennem mange indstillinger.

ATV 4K HDMI til HDMI 2

Billedet står og blinker vildt pludselig!!! Aner ikke hvad der er galt



Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af bbplayer
#294487
moose74 skrev:ATV 4K HDMI til HDMI 2

Billedet står og blinker vildt pludselig!!! Aner ikke hvad der er galt
Kan ikke ATV men jeg kan stille nogle spørgsmål som du har udeladt svar på :)

- Hvornår flimrer det, menu eller ved afspilning af film?
- Hvad er dine aktuelle indstillinger på ATV? (Match content=yes?) 24/50/60hz? 1080p/2160p?
Brugeravatar
Af moose74
#294489
bbplayer skrev:
moose74 skrev:ATV 4K HDMI til HDMI 2

Billedet står og blinker vildt pludselig!!! Aner ikke hvad der er galt
Kan ikke ATV men jeg kan stille nogle spørgsmål som du har udeladt svar på :)

- Hvornår flimrer det, menu eller ved afspilning af film?
- Hvad er dine aktuelle indstillinger på ATV? (Match content=yes?) 24/50/60hz? 1080p/2160p?
Satte den gamle HDMI i igen 1.4 og der er helt sort billede og den siger jeg skal vælge anden input! Trods jeg kan se i indstillingerne at ATV er koblet på HDMI 2

Det er med det nye HDMI 2.0 jeg ikke kan tilgå ATV menuen da den står og hakker og blinker ligesom om det prøver at skabe forbindelse, men lykkes ikke og får også beskeden Billede tjek inputsBillede


Pt. Er den i HDMI 1 4K SDR og det er jo ikke optimalt Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af bbplayer
#294490
Nu kender jeg ikke til ATV og 1.4 kabler, der findes ikke sådan kabel betegnelser :)

Er dit kabel ikke et premium HDMI kabel, så kan hastigheden/båndbredden være problemet som Torben nævner.

Du lyder til at force en opløsning og farve tilstand , som ikke er nødvendig på menu, for du har jo ikke skrevet andet, så må det være i menu det sker.
Så vidt der er beskrevet før, så skal du over i SDR på hovedmenu , så farver er korrekte, og lad "match content" være sat til ja men det har du heller ikke svaret på, så måske skal du bare lege videre :)