25. jan 2019, 16:25
#291915
Jeg mener, at du virkelig har en god sag.
Efter LGs ombytning af din skærm den 12. November 2018, har du straks efter modtagelsen meddelt, at der kunne konstateres unormal og synlig fejl. (Ligner det yellow tint?)
Uanset er fejlen på dit dyre TV så stor, at den muligvis kan ses hele tiden, mens apparatet er tændt.
Du har end ikke fået lov til at godkende skærmen efter reparationen og inden modtagelsen, efter hvad jeg mener at forstå.
"Du bestemmer som udgangspunkt, om du vil have repareret den defekte genstand, eller om du hellere vil have en ny, identisk model.
Kun hvis forhandleren kan dokumentere, at dit ønske vil være uforholdsmæssigt dyrere at opfylde end den modsatte løsning, kan forhandleren bestemme, hvilken løsning der skal til.
Hvis dit ønske slet ikke kan lade sig gøre, for eksempel fordi forhandleren ikke kan skaffe en identisk model til en ombytning, kan du være nødt til at acceptere en anden løsning end den, du ønskede."
Du har formentlig været indforstået med det sidstnævnte.
Du skal være opmærksom på, at din handel er indgået med sælger altså forhandleren og ikke med producenten LG.
Af samme årsag skal din klage - også den nye - rettes til forhandleren og ikke til producenten.
Forhandleren skal som minimum efterleve reglerne i købeloven, som fastslår dine rettigheder i forbindelse med en reklamation.
"Forretningen kan naturligvis godt have sine egne procedurer, der i praksis stiller dig bedre, end de er forpligtede til, men de kan aldrig fratage dig de rettigheder, du har efter købeloven.
Du har krav på at få dine penge retur, hvis forhandleren ikke kan reparere eller ombytte din defekte vare. Når den vare, du har betalt for, ikke fungerer ordentligt, har forhandleren ikke efterlevet sin del af købsaftalen, og forhandleren kan derfor ikke nøjes med blot at tilbyde dig et tilgodebevis som løsning."
Jeg ville skrive et brev til sælger altså forhandleren og meddele at købet / faktura nr., dato TVmodel ... til kr. ... er hermed hævet på baggrund af den utilstrækkelige og mangelfulde reparationsløsning - jævnfør kopier af samtlige korrespondancer med dato.
"Du kan klage over en reparation op til 3 år efter, at den er udført.
Bliver en selvstændig del i produktet udskiftet i forbindelse med reparation, vil den almindelige 2-årige reklamationsret gælde på denne del sideløbende med, at du kan klage over selve reparationens udførelse i op til 3 år."
"Hvis din defekte genstand skal omleveres - altså du skal have en ny vare i stedet for en defekt vare - skal det som udgangspunkt være til en identisk model. Kan det ikke lade sig gøre at skaffe en model, som stemmer overens med købsaftalen, og er det heller ikke muligt at reparere din genstand, vil du have krav på at få dine penge tilbage i stedet.
Det står dig dog frit for, om du i det konkrete tilfælde vil tage imod en forhandlers eventuelle tilbud om at bytte til en anden model. Omvendt kan forhandleren godt afvise at ombytte til en nyere og dyrere model, end den du oprindeligt havde købt. Denne løsning kan konkret aftales, eventuelt mod betaling af prisdifferencen, hvis I kan blive enige om det. "
Ret dine krav til forhandler i ht ovennævnte og giv ham en frist til at efterkomme dit forslag inden 14. Dage.
Hvis ikke det sker agter du at fremsætte en pressemeddelelse om sagen den ( fx 15, dage frem, hvori den manglende service bliver beskrevet.)
Det er og bliver aldrig dit problem, at LG har en så mangelfuld kvalitetskontrol på et så ufærdigt produkt..
Aldin skrev:LG vil ikke reparere mit oled B6 igen efter der har udskiftet panel i den, det har vurderet at det er normalt med den orange strej på venstre side af skærmen på hvid baggrund, jeg vil på det kraftigste fraråde folk at købe OLED.Hej Aldin.
Jeg mener, at du virkelig har en god sag.
Efter LGs ombytning af din skærm den 12. November 2018, har du straks efter modtagelsen meddelt, at der kunne konstateres unormal og synlig fejl. (Ligner det yellow tint?)
Uanset er fejlen på dit dyre TV så stor, at den muligvis kan ses hele tiden, mens apparatet er tændt.
Du har end ikke fået lov til at godkende skærmen efter reparationen og inden modtagelsen, efter hvad jeg mener at forstå.
"Du bestemmer som udgangspunkt, om du vil have repareret den defekte genstand, eller om du hellere vil have en ny, identisk model.
Kun hvis forhandleren kan dokumentere, at dit ønske vil være uforholdsmæssigt dyrere at opfylde end den modsatte løsning, kan forhandleren bestemme, hvilken løsning der skal til.
Hvis dit ønske slet ikke kan lade sig gøre, for eksempel fordi forhandleren ikke kan skaffe en identisk model til en ombytning, kan du være nødt til at acceptere en anden løsning end den, du ønskede."
Du har formentlig været indforstået med det sidstnævnte.
Du skal være opmærksom på, at din handel er indgået med sælger altså forhandleren og ikke med producenten LG.
Af samme årsag skal din klage - også den nye - rettes til forhandleren og ikke til producenten.
Forhandleren skal som minimum efterleve reglerne i købeloven, som fastslår dine rettigheder i forbindelse med en reklamation.
"Forretningen kan naturligvis godt have sine egne procedurer, der i praksis stiller dig bedre, end de er forpligtede til, men de kan aldrig fratage dig de rettigheder, du har efter købeloven.
Du har krav på at få dine penge retur, hvis forhandleren ikke kan reparere eller ombytte din defekte vare. Når den vare, du har betalt for, ikke fungerer ordentligt, har forhandleren ikke efterlevet sin del af købsaftalen, og forhandleren kan derfor ikke nøjes med blot at tilbyde dig et tilgodebevis som løsning."
Jeg ville skrive et brev til sælger altså forhandleren og meddele at købet / faktura nr., dato TVmodel ... til kr. ... er hermed hævet på baggrund af den utilstrækkelige og mangelfulde reparationsløsning - jævnfør kopier af samtlige korrespondancer med dato.
"Du kan klage over en reparation op til 3 år efter, at den er udført.
Bliver en selvstændig del i produktet udskiftet i forbindelse med reparation, vil den almindelige 2-årige reklamationsret gælde på denne del sideløbende med, at du kan klage over selve reparationens udførelse i op til 3 år."
"Hvis din defekte genstand skal omleveres - altså du skal have en ny vare i stedet for en defekt vare - skal det som udgangspunkt være til en identisk model. Kan det ikke lade sig gøre at skaffe en model, som stemmer overens med købsaftalen, og er det heller ikke muligt at reparere din genstand, vil du have krav på at få dine penge tilbage i stedet.
Det står dig dog frit for, om du i det konkrete tilfælde vil tage imod en forhandlers eventuelle tilbud om at bytte til en anden model. Omvendt kan forhandleren godt afvise at ombytte til en nyere og dyrere model, end den du oprindeligt havde købt. Denne løsning kan konkret aftales, eventuelt mod betaling af prisdifferencen, hvis I kan blive enige om det. "
Ret dine krav til forhandler i ht ovennævnte og giv ham en frist til at efterkomme dit forslag inden 14. Dage.
Hvis ikke det sker agter du at fremsætte en pressemeddelelse om sagen den ( fx 15, dage frem, hvori den manglende service bliver beskrevet.)
Det er og bliver aldrig dit problem, at LG har en så mangelfuld kvalitetskontrol på et så ufærdigt produkt..
Med venlig hilsen bentpetersson