Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lnielsen
#279238
Jeg vil gerne hører om flatpanels eller andre har nogle seriøse bud på hvornår at vi kan forvente at se MicroLED skærme i 65 tommer eller lign.?
Grunden til at jeg spørger er at jeg godt kunne tænke mig at købe LG Wallpaper tv da jeg er ret vild med designet, men det jo er en dyr investering og jeg er bange for burn-in, da jeg typisk har et fjernsyn i mange år. Derfor overvejer jeg at vente indtil at MicroLED er kommet på markedet eller alternativt at Wallpaper er blevet meget billigere.
Brugeravatar
Af bbplayer
#279242
hvis 27k på tilbud er mange penge, så drømmer du, hvis du mener MicroLED er værd at vente på og se i en prisklasse og størrelse som ikke er dobbelt op eller mere.

Så se du hellere og beslut dig, inden den er helt væk, og den nye kan købes for 60k i butikkerne, som du ikke vil betale.

Omkring burn-in så afgør din brug jo nok dette, senest har en erfaret TTV er et no-go på samme side i længere tid, hvis du falder i søvn. Kanal5 hele dagen kan også udfordre skærmen.
Ellers er der vist ikke så mange direkte burn-in's forklaret her på forum.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#279255
MicroLED lider jo af hæmskoen at det er svært at downsize da selve teknologien stadig er udfordret på LED niveau og hvor småt kan man gøre det.
146" the wall er som bekendt kun 4k og hvornår vi ser MicroLED i 4k (ellr rettere UHD) skaleret til 65" må tiden vise, og jo yderst tvivlsomt at MicroLED på tech niveau spiller optimalt fra dag1.. der vil som regel være nogle kinks og problemer man skal havde udbedret på comsumer-guinea-pig niveau og hermed nogle år med denne paneltech i handlen' før det er loyalt..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#279267
Det er altid svært at spå - se bare hvor "forsinket" OLED-tv blev - men jeg tror, at der går 3-4 år før microLED kan købes til rimelige priser. Nu får vi nogle vilde show-skærme først, men arbejdet med at masseproducere trækker altid tænder ud.

Jeg tror heller ikke, at vi skal forvente, at microLED lever op til alle vores ønsker. De store modeller på messerne er f.eks. samlet af moduler og samlingerne er ikke helt usynlige. MicroLED-skærme er også relativt tykke efter dagens standarder. Der er heller ikke umiddelbart lagt op til de design-egenskaber, som OLED tillader (wallpaper, sammenrullelige skærme osv).

Jeg tror, at wallpaper OLED kommer bredere ud (end LG) næste år.
Af lnielsen
#279326
Ok, lyder til at OLED, måske er bedste mulighed, men meget spændende hvis flere producenter begynder at lave wallpaper til næste år. Det vil forhåbentlig betyde et pristryk i nedadgående retning allerede til næste år.