Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nicolai.fonseca
#279179
Først vil jeg lige sige tak til alle der bidrager her til Flatpanels! Super fedt forum og hjemmeside :)

Power har i denne uge XF90 til 11.111kr som vi alle kan blive enige om er en rigtig fin pris.

MEN! Value for money... Kan det så i sidste ende bedre betale sig at smide de cirka 4000kr ekstra efter C7 OLED.
Jeg bruger primært mit TV til Netflix og gaming..

Budget er 15.000kr, men er som sagt i tvivl om jeg får så meget mere ud af et C7 kontra XF90.

Tak :)
Af Grandahl
#279205
Er C7 bedre? Ja det er den, især til dit brugsmønster.. Er den 4000kr mere værd, det er svært at sige, det er individuelt og må være op til dig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#279211
Ja jeg godt forstå dilemmaet. Til samme pris ville jeg afgjort have valgt C7, men med 4000 kroner til forskel frister XF90. Det kommer nok i sidste ende an på, hvor smertegrænsen går :)

En af de største ulemper på XF90 er nok betragtningsvinklerne, men så længe alle personer sidder ligefor betyder det mindre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#279218
Jeg er enig med Rasmus. Det er altid svært at rådgive i de her situationer, hvor vi snakker om hvorvidt noget er merprisen værd. Hvis 4000 kr. ekstra betyder, at du skal ud i SMS-lån eller spise pasta i en måned, så ville jeg ikke mene, at det er pengene værd. Hvis det blot er et spørgsmål om at kue den indbyggede nærighed, så plejer jeg at argumentere overfor konen efter følgende devise:
Ærgelsen ved at have købt det inferiøre produkt hænger ved længe efter, at glæden over besparelsen har fortaget sig.

Det er lidt karikeret, da XF90 bestemt ikke er ringe, men du forstår nok analogien :)
Af nicolai.fonseca
#279221
Tak for jeres inputs.. Jeg er klar over at det er et næsten umuligt spørgsmål at svare på :) Men tak for forsøget.

Jeg har dog i mellemtiden læst mig frem til at C7/B7 har en del problemer med stutter ved spil og andet videomateriale der kører med 30fps.. Et problem som C8 fikser med BFI.
Jeg tvivler dog på at se et C8 komme ned og ramme 15k i den nærmeste fremtid, inkl Black Friday.
Derfor må det rigtige valg for mig også være XF90.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#279222
Jeg ville ikke sætte min lid til BFI. Man skal VIRKELIG være tolerant for at kunne holde ud at se på den flimren det introducerer. Stutter bør fjernes med TruMotion sat på "Personlig" og justeret meget nænsomt og her er algoritmen i 8-serien netop bedre end i 7-serien.

Det problem har XF90 ikke, men du bør slå MotionFlow fra i spilprofilen og igen kun aktivere det på "Personlig" når du ser film (jf. vores test).