Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279007
Hej,

Har været fantastisk glad for mit 4 år gamle Sony KDL50W805, syntes billede stadig er knivskarpt. Bruger Boxer luft antenne og
tv er vægophængt.

Desværre er tv'et meget langsomt og ved opstart går der ca. 30-40 sekunder før jeg kan skifte kanel og menuer, netflix, apps går meget langsomt. Det irriterer mig efterhånden så meget, at jeg må ud og købe et andet.

Jeg ser meget sport, har en stor lys stue og sidder ca. 3 - 3,5 meter fra væggen. Bliver et 65" for stort?

Som beskrevet har jeg været megaglad for billedkvaliteten og påtænker derfor at købe Sony igen. Men kan umiddelbart ikke lige se forskel på 55XE90 og 55Xf90. Er de hurtige i kanalskift og menuhåndtering, opstart af tv m.v?

Til sidst har jeg læst at mange hælder til at købe OLED som kan findes til omkring 8.000 kr. +, men får jeg er dårlig sportoplevelse?

Jeg er i tvivl om hvilke tv jeg skal vælge. Håber nogle vil være venlige at dele deres erfaringer med mig.
#279009
Jeg mener,
- Du har også en option at få en ekstern boks til boxertv, den behøver ikke være større end den kan gemmes bagi? Så tænder dit tv vel hurtigere på en HDMI kanal, og så er din Boxertv vel klar til det.
- Dit tv var godt nok Sony, vælger du OLED bliver det en bedre oplevelse i forhold til det men så er der dem der lige går en nøk videre og siger sports fanatikere vil se det bedre luftbold inden den rammer mål, hvor de andre vil se det bedre film og naturlige farver uden mulige lys problemer, og sidst, en mulig tordenflue fejl ;) Personligt går begge to, Sony kunne godt i min stue for en tid, så jeg kunne vurdere den i forhold til mit OLED idag.
Det sidste, snakken går på at AndroidTV er lidt træls i daglig menu brug, og så kommer folks forklaring du køber en ekstern boks og løser det sådan :) Så er du jo bare tilbage til dit gamle tv + boks :)
#279012
Sony's tv er fortsat ikke de hurtigeste i forhold til menuer og kanalskift. Jeg tror ikke der er den store forskel på XE90 og XF90 på dette område, da de begge benytter samme system. Rent billedmæssigt er XF90 dog en tand foran i forhold til både HDR og håndtering af de hurtige bevægelser i sport. Se evt. anmeldelsen her på sitet. Hvis det skal gå hurtigt i menuerne, så skal du have fat i den nye Masters series, da den har fået ny system chip. Men den vil nok også være rimelig pebret her i starten...

Ved ikke hvad XF90 i 55" står til lige nu, men læste lige at Power kører tilbud på 65" udgaven i næste uge til omkring 11k.....det er en rigtig god pris for dette tv.
#279028
Det giver da ingen mening at du er utilfreds med at Sony er langsom i kanalskift mm og du derfor vil skifte, også vil købe en anden Sony???? Det løser da intet ? Sony er de langsomste i skarp konkurrence med Phillips om at være langsom??

Anyway.. Jeg har dog set mærkeligere ting end dette.. Jeg havde valgt en OLED nu hvor du selv bringer det op, den er bedre på alle parametre end det tv du har i forvejen, inklusiv bevægelse. Det vil være et stort sted op..
#279064
Tak for jeres input. Det giver da stof til eftertanke.:-)

Jeg havde håbet på og forventet at Sony havde videreudviklet deres software de sidste 4 år således at tv ikke stadig er håbløs langsomt.
Vi har en 40" samsung LED i køkkenet, lynhurtig og ok billede. Men en billig model i forhold til
mit Sony, som er 2-3 år ældre.

Jeg tænker at valget bliver mellem Sony og LG
#279067
Jeg synes altså heller ikke at det er så slemt som andre gerne vil gøre det til.
Bevares kanalskifte kunne da sagtens være hurtigere, og min Shield er da også hurtigere til app skifte osv., men jeg sidder heller ikke konstant og fedter rundt mellem apps og kanaler. :)
Discover knappen på mine TV bruges i stedet, samt TV Guiden, hvis jeg skal tjekke kanalerne ud.
#279085
Det er jo ikke sådan PeterD at det behøver at være enten eller. Begge dele er skam muligt
#279996
Tror det bliver 65" i stedet. Jeg venter nok lige og ser hvilke tilbud der kommer på black friday, mit gamle tv virker stadig fint.

Håber at disse kommer til en god pris.

65XE9005
65XF9005
65XE9305
#280098
Jeg er selv i samme situation og skal også skifte mit KDL50W805 ud. Jeg holder mig dog på 55”

Jeg står mellem XF90 og AF8, da jeg i modsætning til alle andre er ret glad for Android tv, for mig er indbygget Chromecast en dealbreaker.

Tv’et skal gerne være optimeret mod alle typer sport og ps4 Pro. Flatpanels anbefaler dog som udgangspunkt ikke XF90 eller AF8 som værende særligt gode til spil. Samtidig har jeg læst herinde at OLED i hurtige bevægelser kan virke lidt stroboskop agtigt, er det rigtigt?
Vil jeg blive skuffet over XF90 eller AF8 i mine brugsscenarier, og hvilket er bedst til det jeg søger.