Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ItsMe
#277562
Hey,
En hilsen fra Norge :)
Driver å tester en Q9FN 2018 modell men sliter med å få Altibox dekoderen til å vise i 4K,når jeg prøver å velge 4K ut på dekoderen så får jeg bare at "oppløsningen støttes ikke på din tv" ......
Xbox One X så fungerer 4K tilkobling uten problemer? Har testa 2 forskjellige HDMI kabler også.
Signalet går rett i tv,ikke via hjemmekino.
Noen tips om Altibox dekoder tilkobling eller generelt andre tips for en som har skaffet seg 4K tv for første gang?
Er så mye options at det blir confusing for en noob :(

hilsen Kurt
Brugeravatar
Af Vailant
#277585
Er der forskel på de forskellige indgange i TV'et?
På f.eks. Sony, er der forskel på HDMI 1 og 4 i forhold til 2 og 3 portene. Port 2 og 3 kan indstilles til at håndtere større båndbredde end 1 og 4.
Hvilken opdateringsfrekvens har du valgt på Altibox'en? Og hvilken på din Xbox?
Af ItsMe
#277616
Etter hva jeg har hørt så er alle 4 HDMI innganger like på Samsung,
Men jeg har prøvet alle innganger for sikkerhetens skyld.
Det som er rart er at jeg ikke kan velge 720p heller,dekoder er fastlåst til 1080p
Ikke sikker på hva du mener med opdateringsfrekvens ?
Brugeravatar
Af Vailant
#277625
Opdateringsfrekvens: 24Hz typisk for film, 25Hz for alm. PAL TV, 30Hz for NTSC TV (USA) osv.
Hvis man kan justere på den, og den er sat for højt (f.eks. 60Hz), så er det muligt at TVet har problemer.

Jeg kender hverken Samsung TV'et eller Altibox, så jeg skyder bare ud i tågen.
Af ItsMe
#277629
Ok,nei jeg vet ikke....føler jeg har prøvd alt mulig.
Må kontakte Samsung og Altibox og få hjelp.....hvis ikke dette løser seg så går tv i retur :(
Af ItsMe
#280790
tommy.bakken skrev:Hei, fikk du løst problemet, jeg sliter med det samme med min Q9FN :(
tommy.bakken skrev:Bilde strekkes heller ikke helt ut og bildekvaliteten minner om SD signal på alle kanaler samt filmleie
Svart deg på PM men skriver et kort svar her også i tilfelle andre med samme problemer er innom.
Levert tv tilbake pga mange bugs.
Du har option på dekoderen der du kan strekke bilde,prøvd det?
På film leie så hadde jeg problemer med bevegelser....for eksempel når en person i filmen beveger seg raskt sideveis så hang liksom bilde på personen litt igjen.....dette er nok en feil på dekoder for jeg ser samme problemet på gammel tv men synes det var mere plagsomt på Q9FN (foreldre har samme hjemme hos seg med sin altibox dekoder)