Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xsimonsen
#276684
Halløj garvede folk.

Jeg er ret ny i alt det her OLED marked.
Kæresten og jeg har været meget i tvivl om vi skulle gå med OLED eller QLED, da vi havde hørt OLED havde begrænset levetid, har så sidenhen googlet mig til at de nye OLED paneler har 100.000 timer :)

Vi vil rigtig gerne have Philips pga ambilight, og vi havde kigget på POS9002 udgaven, da den har fået rigtig gode anmeldelser, men kan se at 803 er en 2018 udgave.

Så mit spørgsmål er, kan det betale sig at betale ca 5000kr ekstra for 803'eren? :) Og hvis det kan, hvorfor? :)
Af Supergris
#276691
Jeg håber, det er i orden, jeg lige spørger lidt ind til noget vedrørende Philips, når man er inde at kigge på deres udvalg af skærme på deres hjemmeside.

Nogen der ved, hvad "/12" hentyder til, når Philips navngiver deres skærme, samt hvad betyder det "billedydelsesindeks", de opgiver for deres skærme?

Personligt mener jeg, det er i overkanten at betale så meget mere, for små ændringer i designet, lyden og et nyere panel med lidt mere lysstyrke.
Pengene ville være bedre givet ud, hvis de i stedet gik til en større skærm...
#276698
Hvis alt går vel, så modtager vi OLED803 til en test i denne eller næste uge. Vi hører, at den også har en ny SoC, hvilket muligvis vil gøre brugerfladen og Android-delen lidt hurtigere. Det undersøger vi naturligvis.

En anden forskel på POS9002 og OLED803 er, at sidstnævnte har dobbelt-tuner så man kan optage en tv-kanal imens man ser en anden.

Om det er værd at købe OLED803 fremfor POS9002, kommer nok an på præference. 55" Philips POS9002 var forleden nede i 7.999 kr. og så er det jo næsten dobbelt op for OLED803. Så synes jeg, at merprisen er svær at retfærdiggøre.
Af Xsimonsen
#276699
Elox skrev:I forhold til Philips 9002 så har Philips 803 et nyt panel med ny sub- pixel design, som har gjort det muligt at øge lysstyrken. Philips 803 har også et bedre kontrastfilter, som reducere den magenta farve misfarvning af skærmen som der er på Philips 9002 ved lysindfald. Lyden er også bedre på Philips 803. Se mere her: https://www.displayspecifications.com/e ... /06326a2bc.
Okay, Jeg har store problemer med lysindfald fra vindue i mit led tv nu, så det at det har et bedre kontrastfilter er nok til at jeg gerne vil give det ekstra.

Jeg har ingen anelse om hvor meget lysstyrke et OLED panel skal have, 9002 har 750, hvor man kan sige et QLED fra samsung har jo 1500, men det kan jo heller ikke lave sort, sort :)

Men kan også se 803 har flere HDR typer, hvilket vel er en god ting :P

Lyden skal jeg dog ikke bruge da jeg har en soundbar tilsluttet.

Supergris, jeg kan fysisk ikke have større end 55", jeg ville ellers rigtig rigtig gerne have 65", men det kræver jeg flytter :P

Rasmus, det lyder rigtig godt, kan nemlig ikke finde nogle anmeldelser af den, ihvertfald ikke danske :)
Prisen er ikke rigtig betydning hvis det er det rigtige tv for os :)
Af Globulus
#276702
Lysindfald eller direkte sol? Enhver OLED TV-manual indeholder sikkert en advarsel mod at placere TV'et et sted, hvor det kan blive udsat for direkte sollys.
Af Xsimonsen
#276706
Globulus skrev:Lysindfald eller direkte sol? Enhver OLED TV-manual indeholder sikkert en advarsel mod at placere TV'et et sted, hvor det kan blive udsat for direkte sollys.
Kun lysindfald, solen rammer lige ind på væggen bag sofaen, så meget tydeligt i tv'et :)
Brugeravatar
Af Pede8000
#276714
Vedr lysindfald på POS9002.
Vedhæftede filer
Her kan du se genskin i skærmen, indfald fra højre side bemærk billede der hænger til højre for skærmen. Der er bestemt ikke noget problem med genskin.
Her kan du se genskin i skærmen, indfald fra højre side bemærk billede der hænger til højre for skærmen. Der er bestemt ikke noget problem med genskin.
IMG_0006.JPG (557.16 KiB) Vist 6680 gange
Af Xsimonsen
#276760
Pede8000 skrev:Vedr lysindfald på POS9002.
Fedt du lige smed det op!
Så er lysfald ihvertfald ikke et problem :)

Men jeg venter lige tiden an på anmeldelser af den nye 803 :)
Af Supergris
#276791
Det var også nogenlunde det, jeg kom frem til, men jeg kan intet finde om, hvordan de finder frem til tallet.
Hvis du sammenligner deres forskellige modeller, er der ret stor variation modellerne imellem, også blandt deres OLED, så jeg ved ikke, hvad man skal ligge i det?