Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#276153
Tillykke med købet - fedt fjernsyn!

Men endnu en tråd der viser, hvor komplet uduelige sælgerne er hos Elgiganten. Power klarer så frisag i denne omgang, men vil mene de er ligeså elendige, og alene rådgiver ud fra avance og intet andet. Og i øvrigt heller ikke gider sælge til de priser som deres tilbud lægger op til, med den ene og anden ukorrekte undskyldning.

Man tør slet ikke tænke på, hvor mange kunder de på daglig basis "snyder" til at købe et dårligere produkt end prisen berettiger til. Derfor er det godt, at vi har sådan et godt site som Flatpanels til at dele vores erfaringer, og få input til køb. Mange af brugerne herinde er qua deres interesse i området forhåbentlig gode til at undersøge markedet selv inden de køber, men Hr. og Fru. Danmark bliver taget ved næsen hver dag.

Har godt nok overvejet, efter flere gange at have set sælgere vejlede ukorrekt, at tage et par timer i Elgiganten/Power og sige til de kunder der får ukorrekte råd, at de skal vælge et andet fjernsyn end det sælgeren har prakket dem på :D
#276162
Så længe sælgerne har incitament til at sælge ét produkt frem for et andet, så får vi nok ikke helt uvildig rådgivning i butikkerne. Avancen på tilbuds-OLED er ikke så høj som på LCD, da man i DK har presset priserne på førstnævnte ret meget. Så fra sælgers synspunkt, så får de mere ud af at sælge dig et SK8500 end et af de OLED, som ligger og roder på tilbudsprisen konstant. Med en rabat på 9.000 kr. på et AF8, så kan man dog godt se, at der er rigelig margin til at give rabat på disse produkter, og at det nuværende niveau er helt forskruet.
#276218
@ Kamikazedk, Mange tak og helt enig.. blev faktisk enormt skuffet over Elgiganten valgte og sige at det ikke var på lager så de slap for at skulle prismatche og måske tabe penge på det. Men det er desværre nok metoden når man har prismatch der ikke kan matche prisen :-(

Derudover fik jeg faktisk for første gang en usædvanlig pæn og høflig behandling hos Power hvilket jeg ikke har oplevet før (handler der også sjældent). bare trist at de ikke havde det på lager.. men så har jeg da noget at glæde mig til ;-)

Jeg ved godt det er skidt og sidde og google når man har handlet :-O men dette bliver mit første Android TV..
Hvor "langsomt" er det egentlig til hverdagsbrug med Android?, Må nok indrømme at det er min største frygt ved det Sony AF8 jeg har fået købt..

De par dage jeg havde SK8500 og fik leget med WebOs må jeg sige at jeg blev hurtig ret glad for den nemme og glidende navigering der er i menuerne på det LG..
#276219
Hvordan skal vi beskrive hastigheden for dig? Tizen og TVOS kører væsentlig bedre, hvor især sidstnævnte sætter barren for hvordan man bør få en smart-platform til at køre, men også Nvidia Shield kører væsentlig bedre end de Android-platforme du finder i TV'ene. Android er generelt ikke nogen sprinter at navigere rundt i.

Google har annonceret, at næste generation af Android vil have fokus på at forbedre ydelsen på ældre hardware, men pt. er AF8 to generationer bagefter på Android, så hvornår - og hvorvidt - den får denne version ved ingen. Vi ved endnu ikke hvordan Oreo kører på modellerne og de nye AF9/ZF9 har fået ny processor til Android, så deres performance kan ikke bruges som pejlemærke.
#276229
jesper.kornebæk skrev:Jeg ved godt det er skidt og sidde og google når man har handlet :-O men dette bliver mit første Android TV..
Hvor "langsomt" er det egentlig til hverdagsbrug med Android?, Må nok indrømme at det er min største frygt ved det Sony AF8 jeg har fået købt..
Er du et utålmodigt menneske, så er det nok ikke så godt. :((

Men jeg har 4 stk. Sony med Android, og jeg lever fint med det.
Nej, det er ikke det hurtigste, der er lavet - der er i den grad plads til forbedringer.

Bruges meget tid på at zappe mellem kanaler, så kan det godt blive en belastning. Vi bruger meget TV-Guiden og det der på vores hedder "Discover", hvor alle kanalerne er listet forneden.
#276230
jesper.kornebæk skrev:Fik det ned på 20 kilo.. så er okay tilfreds ?
Tillykke med en SUPERFED skærm til en rigtig god pris. :)

Hmm, så må jeg se om jeg også kan få det til 20K, idet jeg ikke vil give en krone over denne grænse. ;)

Har du nogle gode "forhandlings fif", som du vil dele med os andre, som har sat sig op efter denne skærm?