Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274451
Jeg er på udkig efter en ny skærm. Budgettet lyder på 12.000 (gerne mindre). Har haft Samsung de sidste par gange, men har oplevet en masse problemer med tordenfluer og dårlig kvalitetskontrol. Desuden har dimming funktionen ikke været for god (prisen taget i betragtning) på min gamle KS7005 og Q7F.

Så jeg skal have fundet et nyt, og har kigget på følgende:

Philips 55POS9002
LG 55OLEDB7/C7
Sony 55XF9005

Hvad ville i købe nu? Er retention/burn-in et problem vd almindelig brug på OLED? OLED’en fra Philips sælges for 8999,- der virker som en god pris men er uden Dolby Vision. Sony’en er ny og med full array og et ok antal dimming zones - samt god styring af bevægelser. Alle på nær LG’erne har kun to HDMI indgange som er klar til 4K HDR 4:4:4 (hvorfor er alle indgange ikke klar til det?).

Hvad ville I vælge?
#274454
Du skriver gerne mindre end 12000 kr. her er valget klart LG C7 OLED Den har den bedste billedkvalitet af de tre den har Dolby Vision som Sony 55XF9005 .

Ser du meget sport kunne Sony 55XF9005 overvejes da den er super til dette. Læs evt. testen af den og læs så testen Sony AF 8 OLED. Det Sony 55XF9005 er så god til er bevægelse håndteringen som især er vigtig ved sport.


Er retention/burn-in et problem ved almindelig brug på OLED Nej det er det ikke du må have læst om det siden du skriver spørgsmålet på den måde.

Jeg ville dog vælge LG C7 (har den selv) da den så er så meget bedre til alt andet Film og Netflix og gør det faktisk også godt til sport som Fodbold og tennis, det eneste sted jeg har set bevægelse problemer som let hakkende biled er ved Håndbold som dog også kan ses på Led skærme men netop her er Sony Kongen af Led . Problemet må du havde oplevet på din Samsung som ikke er de bedste til bevægelse håndtering.


Nu kan valget imellem Sony 55XF9005 og Oled være svær da jeg vil mene at netop Sony 55XF9005 vil komme meget tæt på et Oled i ydelse så derfor læs nogle test der er mange her på site.
#274456
Tak for dine input. Overvejer også XF9005 - bare træls at kun to indgange er klar til 4K HDR 4:4:4, så er der ikke umiddelbart plads til både PS4 Pro/Xbox One X, Apple TV 4K og YouSee 4K boksen (selvom 4K og HDR er lidt begrænset i forhold til tv-kanaler).
#274457
KimHansenDK skrev:Tak for dine input. Overvejer også XF9005 - bare træls at kun to indgange er klar til 4K HDR 4:4:4, så er der ikke umiddelbart plads til både PS4 Pro/Xbox One X, Apple TV 4K og YouSee 4K boksen (selvom 4K og HDR er lidt begrænset i forhold til tv-kanaler).
Det problem kan evt. løses med sådan en her:

https://www.av-connection.dk/?PNo=LDY38243
#274458
Blackspot4200 skrev:
KimHansenDK skrev:Tak for dine input. Overvejer også XF9005 - bare træls at kun to indgange er klar til 4K HDR 4:4:4, så er der ikke umiddelbart plads til både PS4 Pro/Xbox One X, Apple TV 4K og YouSee 4K boksen (selvom 4K og HDR er lidt begrænset i forhold til tv-kanaler).
Det problem kan evt. løses med sådan en her:

https://www.av-connection.dk/?PNo=LDY38243
Super. Så er det ikke længere et problem ??

Hmm valget er stadig svært :D

Edit: Kan se, at HDMI switch’en “kun” understøtter 8 bit...