16. jul 2018, 18:29
#274470
Nu skal i ikke gøre manden forvirret, han gør det som han skal, først kontakte sælger, som henviser til producenten for at høre deres svar på reklamation, de har afvist denne, så kontaktes sælger igen om hvad de vil gøre da reklamation er afvist af Sony, nu er det op til sælger hvad der skal ske med tv'et, skal det laves eller pengene tilbage, nu træder sælgers ansvar helt i kraft, og skulle de afvise at gøre noget, så kan køber kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen for at høre muligheden for at starte en klagesag, hvilket de vil gøre da der tidligere er kørt sådan sager hvor køber har vundet.
Nu har juraen overtaget sagen hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der sidder advokater på sagen, så må køber læne sig tilbage og afvente sagens forløb som kan tage 7-10 mdr. hvis der ikke bliver indgået et forlig inden imellem sælger og køber, Sony er ude af billedet.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan evt. få en sagkyndig til at undersøge tv'et, og han kommer højst sandsynlig frem til at der er problem med forseglingen og derfor kan der komme tordenfluer ind.
Man kan lige så godt samarbejde i begyndelsen for at finde frem til en løsning i god tone, men viser det sig at sælger ikke vil løse problemet, så går man hårdere frem med sine krav og til sidst klage hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Nu har juraen overtaget sagen hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der sidder advokater på sagen, så må køber læne sig tilbage og afvente sagens forløb som kan tage 7-10 mdr. hvis der ikke bliver indgået et forlig inden imellem sælger og køber, Sony er ude af billedet.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan evt. få en sagkyndig til at undersøge tv'et, og han kommer højst sandsynlig frem til at der er problem med forseglingen og derfor kan der komme tordenfluer ind.
Man kan lige så godt samarbejde i begyndelsen for at finde frem til en løsning i god tone, men viser det sig at sælger ikke vil løse problemet, så går man hårdere frem med sine krav og til sidst klage hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Sådan kan det gå, sagde manden der ikke kunne spå.
http://www.helpeveryday.org/
http://www.helpeveryday.org/