Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277478
Bare giv gas .. og fortæl dem endelig om tråden herinde , kontant på DR ku nu også være oplagt hvis alt går i kage .. men det er sku trist at man skal skal ha i baghovedet når man køber nyt tv , hvordan man er stillet hvis det er defekt . Så går man jo udenom Samsung ..
#277491
Ja det er træls at skulle have det med i baghovedet når man handler elektronik.

Der bliver altid holdt en ordenlig tone fra min side af. Det hele skal gerne kunne tåle dagens lys, hvis de nægter at gøre noget ved problemet og jeg så skal oprette en sag på det :)

Fortsættelse følger :)
#277630
UPDATE:

Fik i fredags leveret et helt nyt XF9005 og efter utallige læsninger og youtube test, blev jeg enig med mig selv om at beholde det.
Gad simpelhen ikke døje med Elgiganten og Service center gruppen om at få pengene retur og kunne jo ikke rigtig forlange at få en OLED i bytte.

Indtil videre er jeg super tilfreds, billedet står skarpere, selv ved serie "fundet" på nettet i 720P

Blooming er noget mindre end på XE9305 og HDR/Dolby vision virker til at være med knald på lys, selv om jeg kun kan måle med min øjne.

Jeg har indstillet alt SDR efter testen her på siden.

HDR har jeg ikke fået indstillet endnu.
#277635
Tak for updaten! Godt at høre du virker til at være godt tilfreds med XF90 indtil videre. Har selv været igennem samme process med youtube osv...:-) Er nok også nået frem til at skulle det ende med en XF90, så accepterer jeg nok dette. Igen, ser rigtig meget sport og her skulle den jo ligefrem være bedre end XE93. Iøvrigt ret imponerende hvor hurtigt de fik leveret det nye tv til dig.


Anyway….min står så stadigvæk til "Afventer reservedele" og der er ikke noget om et ombytningstv. Så må se hvad det ender ud i....
#277654
Basto skrev:Ja du har fået en super.sercice må man sige .. tillykke med dit nye tv
Ved ikke om jeg vil kalde det super service.

Hans 9305 kunne ikke laves. Så har han krav på en ombytning til samme model. Det får han ikke. Istedet for han sendt en 9005.

Han burde have fået valget mellem
Ombytning til 9005 eller pengene retur.

Det synes jeg faktisk ikke er god service men frækt.

Men så længe Jesper er tilfreds så er alt godt.
#277657
Mckrogh skrev:
Basto skrev:Ja du har fået en super.sercice må man sige .. tillykke med dit nye tv
Ved ikke om jeg vil kalde det super service.
Hans 9305 kunne ikke laves. Så har han krav på en ombytning til samme model. Det får han ikke. Istedet for han sendt en 9005.
Han burde have fået valget mellem
Ombytning til 9005 eller pengene retur.
Det synes jeg faktisk ikke er god service men frækt.
Iforhold til Samsung som bare affejer det med' jamen det er skam ikke vores tordenfluer som er kravlet ind i dit fjernsyn, ergo må det være dine egne tordenfluer og det har dermed absolut intet med Samsung at gøre og så ellers farvel og godbeirut og ingen hjælp eller imødekommenhed..
Så syntes jeg derimod at Sony og ovennævnte forhandler-tilfælde trods alt tager et givent ansvar..
Ihvertfald ikke denne tråd som gør at Sony daler i min anseelse, jeg kan bestemt ikke sige det samme om Samsung og den hovmodighed de ligger for dagen.. O_O
#277662
Danelaw vi er enige . Alt kan flue-kneppes ? jeg snakker slet ikke tv model men hurtig service efter bogen .. her er det jo helt op til Jesper om han gider ringe og sige han vil ha pengene tilbage eller tage imod tv'et. I de her tider hvor nogle absolut skider på deres kunder så er det tommel op at nogle følger loven

Mvh Michael
#277674
Om det en upgrade eller ej ved jeg ikke. Principielt er det jo bare forkert.

Havde Jesper fået valget med XF9005 og pengene retur og valgt tv’et så fair nok.

Men bare at ombytte og levere det er ikke i orden.

Synes det er problematisk hvis man som forbruger indtager den holdning at sælgere blot kan ombytte til andre modeller end den købte uden at give forbrugeren et valg mellem den tilbudte model og pengene retur.

Men det blir min mening. Loven er der for en grund - blandt andet for at beskytte forbrugeren.

Hvad hvis du får en XE9005 Beckham? Er det så os fint? Det jo en 2017 model som din xe9305.

I kan nok se problemattiken det kan give.
#277675
Nu kender jeg ikke loven præcist...lyder til at du har lidt mere styr på den end jeg har. Men hvis nu Sony kunne levere en ny XE93, ville det så være nok? Eller kunne man stadigvæk forlange at få pengene tilbage?

Anyway….jeg har jo nogle flere penge bundet i min XE93. Omvendt, så er tv'et jo kun det halve værd i dag uanset. Synes der er mange faktorer i det her og må indrømme jeg ikke kender loven super godt. Men ja, som jeg har skrevet oven for, så vil jeg nok også acceptere en XF90, hvis min sag ender med dette. Jeg er så også i en lidt anden situation, da butikken som solgte mig tv'et er lukket. Så jeg skal jo slåsse med Sony selv, hvis det er, hvilket jo nok er endnu mere besværligt end den lokale pusher...
#277677
Du er ihvertfald heldig at Sony overhovedet gider lytte, for alt andet lige' så kunne Sony sagtens havde gjort som Samsung og sagt at dit TV er 1½ år gammel 3x ude over honeymoon perioden ergo er det ikke Sony tordenfluer men dine og påduttet alle mulige søgte argumenter nøjagtig ligsom Samsung gør, og meget vel bundet deres afvisning i en afgørelsen fra forbrugerklage-nævnet omkring præmissen indenfor 6'måneders tordenflue ansvar og hvor man i afgørelsen netop opridser, at forbrugeren gjorde obs på det inden 6 måneder.. dette var i en sag hvor de gav medhold kva et 2 måneder gammel produkt,.
Flatpanels dækkede det intensivt (kudos for det ;) )

Tingene er ikke sorte og hvide på disse områder (desværre) og selvom vi danskere ofte bliver lullet lidt i søvn med alverdens rettigheder, så er det ikke en dans på roser at gå i krig med en spiller som Samsung Danmark eller Sony Danmark og deres gængse praksis på området, især hvis du er udover de 6 måneder kva afgørelsen fra forbrugerklagenævnet . (jo ikke et slag Yatzy som ligger til grund for deres retningslinier på disse områder selvom man til tider skulle tro det' men tværtimod nogle kyniske jurister som mener at de har en grad af lovhjmmel til den ærgelige praksis som opridses foroven hvor Samsung afviser blankt begrebet "tordenfluer" som en reklamations-bevæggrund når man er ude over de 6 måneder, med argumentet om' det ikke er Samsung's tordenfluer.
Årsagen til de 6 måneder hvor Samsung aviser "alt" udover dette tidspunkt' kan meget vel skyldes denne afgørelse omkring tordenfluer og forbrugeren gjorde osbs inden 6 måneder..
Forbrugerklagenævnet traf afgørelse i sagen i december, hvor de gav forbrugeren medhold. De begrunder afgørelsen således:
”Nævnet har vurderet, at tv’et er mangelfuldt (købelovens § 76, stk. 1, nr. 4).

Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på, at fejlen, som første gang er konstateret mindre end seks måneder efter leveringen, ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er lavet korrekt.

Da den erhvervsdrivende har afvist forbrugerens reklamation, er forbrugeren berettiget til at ophæve købet af tv’et (købelovens § 78, stk. 4).”.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1425037980

Så alt andet lige kudos til Sony at de i det mindste er lydhøre, for de kunne sagtens gøre som Samsung og afvise alt udover 6 måneders ejerskab og henvise til afgørelsen hvor netop alderen af produktet lader til at være vejledende..
HVis der har været andre afgørelser fra fx forbrugerklagenævnet sidenhen som muligvis har ændret præcedens på området' så endelig informer.. :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 22