Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af clawes
#272856
Hej købte et Sony 55XE9005 for et par måneder siden, men har siden dag 1 oplevet pixeleringer på tv-signalet ca. 1 gang i minuttet.
på det tidligere tv (Philips 42PFL8404) har jeg aldrig oplevet problemer med pixelering, så jeg undrede mig da jeg oplevede dette første gang.
Jeg har udskiftet antenneudtag i væggen + køb nyt antennekabel, for at sikre at det var i ordren, men det hjalp ikke :-( - Dette tv sidder på første udtag i huset.

Jeg har et tv i soveværelset ( Sony 32 KDL-W42653 ) som der ikke problemer med. - jeg har taget dette tv med i stuen for at teste.. der er ingen problemer på dette tv, så jeg mistænker at det er XE9005 som der er fejl på.

Signal kvalitet siger 100
Signal styrke siger 80

Er der nogen som har oplevet dette på deres XE9005?
Der er pixeleringer på alle kanaler.. og det bliver værre og være..
Se vedhæftede billede
Vedhæftede filer
billede af pixelering
billede af pixelering
20180615_103056.jpg (792.53 KiB) Vist 2898 gange
Brugeravatar
Af Vailant
#272928
Tjek lige at du ikke har nogle strømforsyninger i nærheden af dit antenne kabel og stik.
Jeg havde samme udfordringer, indtil jeg fandt ud af, at jeg havde en stribe strømforsyninger liggende for tæt på.
Da de blev flyttet væk, var problemet væk.
Eller har du nogle andre kabler liggende direkte op af antennekablet?
Af Hilfiger
#272965
Hvem har du af TV udbyder ?
Sender TV udbyder kanalerne på QAM256 eller QAM64 ?

Hvis det er QAM256 skal dit antennekabel være skærmet og HF tæt.
Hvis du har Chromecast tilsluttet skal du prøve at tage den fra
Brugeravatar
Af Pede8000
#272966
Det ligner mest et signalproblem. Især fordi det er periodisk.
Har du ikke mulighed for at se BER/ signalstyke på dit Sony?

Ville være ærgerligt, hvis det "bare" er signalet.
Hvem er din udbyder?
#272969
Enig - det ligner helt klart et signalproblem. Jeg tænker ikke der sidder en fysisk CC da det jo er et Android TV...

Optræder fejlen på andet end TV?
Af clawes
#272982
Jeg har en del strømforsyninger og andre kabler i tv-bordet under tv'et ( PS3, Ps4, Denon Avr reciever, PC til medie-center). Jeg har nu ført kablet væk fra tv-bordet, men det afhjælper ikke problemet.

min TV udbyder er Stofa (256QAM) og har som sagt ingen problemer på husets anden tv, som også er testet på samme kabel uden problemer.

jeg bruger dette antennekabel:
https://www.av-cables.dk/antennekabler/ ... -10-m.html

har testet signalstyrke og niveau igen

Signal kvalitet 100
Signal niveau 82
Vedhæftede filer
20180616_135629.jpg
20180616_135629.jpg (344.28 KiB) Vist 1099 gange
Af Decipher
#272998
Det kan jo sagtens være tuneren er mere følsom fx end på det gamle tv. Har du antenneforstærker i installationen? I givet fald skal den nok justeres.

Hvis ikke, så overvej at teste med et dæmpe led. Signalet kan også være for kraftigt.

Men det lyder godt nok mest som et interferens problem. Har du mulighed for at prøve at tilslutte det hos naboen? Så kan du vel udelukke en del ting.
Af janbau
#272999
Decipher skrev:Det kan jo sagtens være tuneren er mere følsom fx end på det gamle tv. Har du antenneforstærker i installationen? I givet fald skal den nok justeres.

Hvis ikke, så overvej at teste med et dæmpe led. Signalet kan også være for kraftigt.

Men det lyder godt nok mest som et interferens problem. Har du mulighed for at prøve at tilslutte det hos naboen? Så kan du vel udelukke en del ting.

Eller med et signal fra Antenne tv man kan få en simpel antenne hos Harald Nyborg
Af clawes
#273052
Der er ingen antenneforstærkere i huset. Antennekablet sidder på første dåse i huset. - det er en sløjfedåse hvor kablet føres videre til en fordeler på loftet.

Jeg prøver at købe et kortere kabel på 7 meter med 4 x skærm for at se om det afhjælper problemet.