Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272574
Hej alle
Jeg er næsten sikker på at have læst et eller andet sted, at A1’eren har et ret højt stand-by strømforbrug hvis man tilslutter en usb hdd. Jeg kan bare ikke finde det sted hvor jeg har læst det.
Er der nogen som ved om dette stadig er et problem?
Det kan selvfølgelig være et andet tv jeg har læst om, men jeg mener det er A1’eren.
#272575
Jeg tror ikke, at strømforbruget er betinget af tilslutning af hdd, men nok nærmere, at der udføres panelrens i standby. Og det kan ikke anbefales, at slukke helt for strømmen, da panelet så ikke optimeres i standby.
#272577
Tak for svaret.
Jeg er klar over at den kører panelerne i stand-by, men det jeg mener at have læst er at det er når der er tilsluttet en usb-enhed så læser den på den hele tiden, også når tv’et er på stand-by.
Men som sagt kan det også være mig som har blandet en anden skærm sammen med denne.
#272582
Det ved jeg så, at den ikke gør, da jeg har en hdd tilsluttet mit A1.
Når og hvis tv kører panelrens, og opdaterer tv guiden, ja så bliver usb porte “aktive”. Dette medfører, at den tilsluttede hdd vil spinne, og dette medfører måske et øget strømforbrug i mikroafdelingen.
#272584
USB læses med faste intervaller, hvor TVet vågner, men faktisk så sker det både med og uden enhed tilsluttet. Det er bare nemmest at se når der er en USB tilsluttet, da den spinner op.

Vi har nævnt det i alle vore reviews. Det er en generel bug i Sony TV. Se evt forumtråden på vores engelske domæne hvor en ihærdig Android hader har smidt nogle links til AF8-tråden.
#272588
Og det har så ikke kun med Android at gøre, den ihærdige Android hader, kan også opleve det på X9000B. Her er det selvfølgelig ikke Android / Google relateret, men når tv hentede ny epg og alm. softwaretjek osv, kom der også liv i hdd.