Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PKorshj
#272265
Input søges til et valg mellem LG 55C7 og Samsung QE65Q7FAM.

Tv’et skal stå i en vestvendt lys stue. Er OLED’en stadig det bedste valg hvis man vælger ISF dag profilen eller vil de Påståede 1500 nits i samsungen vinde her. (Se venligt bort fra størrelses forskellen. Her er det de 9999kr der tæller :) )
Af PKorshj
#272271
Supergris skrev:Størrelsen vil altid være en faktor!
Korrekt, men lad os for underholdningens skyld sammenligne de 2 i 65 tommer under samme forudsætninger. Lys stue mod vest. :)
Af Turbo
#272272
Samsung's QLED er et LCD TV. Dvs. det du spørger om, er OLED vs LCD.
Af PKorshj
#272273
Turbo skrev:Samsung's QLED er et LCD TV. Dvs. det du spørger om, er OLED vs LCD.
Måske. Min bekymring er at oled’en Ikke er lysstærk nok til den lyse stue. Har ingen intension om at starte den store oled vs LCD diskution.

Jeg må se disse ved selvsyn og så tage den derfra. Tak for input.
Af Beckham
#272275
Ja...tænkte det samme. Snakker vi LCD i den prisklasse, så ville jeg nok kigge på noget Sony XE90\XE93 i stedet.
Af PKorshj
#272276
Basto skrev:Er der en speciel grund til du vil ha samsung?

Mvh Michael
Kan godt lide Tizen samt den simple fjernbetjening.
Af Basto
#272277
Okay.. Det er dejligt at have en farvorit... Det bedste er at prøve dig frem og udnyt dine 14/30 dages retur.

Mvh Michael
Af Turbo
#272280
PKorshj skrev:Måske. Min bekymring er at oled’en Ikke er lysstærk nok til den lyse stue. Har ingen intension om at starte den store oled vs LCD diskution.

Jeg må se disse ved selvsyn og så tage den derfra. Tak for input.
Min stue er sydvendt med masse af vinduer og hvide vægge/loft. Mit OLED har en max lysstyrke på 400 nits og det er mere end rigeligt lys.
Af MichaelSørensen
#272284
Det er mig stadig en gåde hvordan sætning “oled ikke lysstærk nok” fortsat kan finde vej til tråde rundt omkring.
Oled er på ingen måde lyssvag. Bevares - Den har ikke lige så højt peak som lcd, som til gengæld er langt væk på skalaen i modsatte ende.
Jeg har selv en stue med meget lys indfald og oled er den teknik der har gjort det klart bedst i den henseende.
Af HenrikT
#272551
Det er iPhone vs. Androidkrigen om igen. Teknikkerne har hver deres force, og dem der har købt et OLED i dyre domme, nægter indrømmelser. Sådan er det naturligvis også med LCD lejren. Jeg indrømmer dog gerne at betragtningsvinkler på LCD VA-paneler kunne være bedre ?
Af polski12
#272565
Jeg har en til salg 65 tommer ks65 Samsung 8005 model den har lige fået skifte helt nye panel så tv står som nye og der self følger nye garanti med
Tv er købt i hifiklubben

Kontakt mig hvis. Det er 51904385

Daniel