Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KeWa
#271992
Jeg søger et tv i 10-12-15.000 kr-klassen. Mindst 55”. Og helst OLED.

TV’et skal bruges til netflix, bluray-film, ps4/wii u/switch-spil og almindeligt tv (nyheder, tegnefilm mm).

Mit nuværende tv er et 50” panasonic VT50, så det skal gerne kunne ses, at der er tale om en opgradering.

Der skal ikke slås eksterne højtalere til tv’et, og det skal hænge i et relativt lyst rum.

Har I bud på tv, der passer til disse kriterier?

Pft.
Brugeravatar
Af bbplayer
#271993
Der er ikke så mange,

LG B7/C7 , Sony A1 , Grundig 65VLO9795SP (og så er det 65" når det er på tilbud).

Som reklamen på siden her siger, så er LG's skærme måske bedst sælgende men du skal måske se på Sony A1 om du synes den kan hænge på væggen og stadig være pæn.

Grundig's skærm mangler vist nogle meget specifikke indstillinger for at kalibreres perfekt, og motion er vist heller ikke omtalt ofte. Så måske ikke den bedste.

LG C7 65" kan du få for 17k lige nu i power som tilbud.

Philips kan jeg ikke sige meget om, så jeg overlader dem til andre med mere erfaring.
Af KeWa
#271994
Tak for iput, bbplayer. Gode bud. Andre må gerne byde ind, hvis de har lyst.

Jeg glemte at skrive, at mine foretrukne mærker er LG, Samsung og Panasoic. Tre mærker vi pt har i huset.

Jeg har kigget på Sonys A1-model i Power, men ‘klodsen’ er lidt en game breaker for mig.

Derimod synes LG’s C7 lige i øjet. Lækkert design (den skal som skrevet hænge på væggen) og rigtig fin pris (ca. 10.000kr for 55”-versionen i Power: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-521493/). Men er det en catch?

Hvorfor er prisen ikke højere for et tv som C7, der synes perfekt?

Er der en ny version af C7 på vej, som man bare skaaal vente på? Eller forventes prisen på C7 at rasle ned? Måske tilbud ifm VM?

Nogen forbehold, jeg skal være opmærksom på ved C7? Evt pros/cons?
Af janbau
#271998
Jeg har lige fået et LG C7 og hvor har den et super billed men det har de andre Oled jo også , jeg tror ikke der er så meget forskel på dem.

I næste uge kommer Philips 55POS9002 på bud til samme pris som LG C7
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... PER_BUTTON

Som jeg ser det kunne forskellen på disse 2 være de er begge testet her på site så læs Det er dog Lg B7 men det er samme skærm.

Fordele ved LG C7 Dolby Vision Ulemper Bevægelse Håndtering ( Sport )


Fordele ved Philips BevægelseHåndtering Ulemper Ikke Dolby Vision
Android Opdateres
Tit Flere Aps
indbygget Chromecast

Nu da jeg har Lg C7 Kan jeg jo kun tale om den og her var netop Bevægelse Håndtering min største bekymring ved Alle Oled min største bekymring imod et godt Led som Sony s modeller . Og der er ikke så godt som Led men jeg er ved at vænne mig til det og der er nok ikke så slemt endda jeg har leget lidt med Trumotion systemet.

Men læs testen af dem alle Sony A1 Oled 2017 er også testet her på site
Af Beckham
#272000
@Kewa: Det er jo en 2017 model, hvilket er en af årsagerne til at prisen er så langt nede. De nye 2018 modeller er jo lige kommet ud og nu skal de have tømt lagrene for de gamle modeller.
Af lennon
#272001
2017 var et relativt nemt år,at købe OLED mht billedkvalitet , da der kun er yderst marginale forskelle fabrikanterne imellem . Men styresystem,design,DV,lyd, remote osv - bliver også hurtigt en videnskab . .
Af KeWa
#272009
Tak for heads up mht Philips, men jeg tror, jeg vil holde mig til C7, da tests heraf synes ret gode.

De væsentligste apps, jeg skal bruge, er Netflix, HBO og YouTube. Jeg formoder, at disse er at finde hos LG, selvom deres udvalg skulle være spartansk...

Jeg er med på, at priserne falder, når nye modeller lanceres. Synes dog at læse mig frem til, at man får meget for pengene hos C7.

Er der forskel på C7 og C7V?

Jeg skal have tv’et op på væggen at hænge, så der er væsentligt, at HDMI-stikkene ikke vender bagud, men til siden eller nedad. Gør de det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272011
HBO fås kun hos Samsung. Du må have en Chromecast eller en AppleTV for at få HBO over i et LG TV.

En hel del af stikkene på LG's modeller peger direkte bagud. Se vores anmeldelse af både B7 og C8 (som har samme bagside som C7). De er dog forsænkede i bagsiden, så du godt kan forbinde til dem, hvis du vælger kabler med tilpas korte stik.
Af Supergris
#272012
Det er kun Samsung, der har HBO i deres smart-TV, men de laver jo ikke OLED.
Hvis du vælger Philips, som kører med Android, får du indbygget Chromecast, som gør, du kan caste det fra eksempelvis din telefon, og så har det jo også Ambilight, som nogle synes er fedt.

Mange beskriver dog Philips som træge i menuerne, så hvad du prioriterer højest, ved du bedst selv...
Af KeWa
#272013
Jeg kan godt leve uden HBO (nice to have), men ikke Netflix og YouTube, så det er ok.

Jeg har set forskellige billeder af bagsiden på c7, og der ser det ud til, at tre ud af fire hdmi-porte vender til siden, mens den sidste er bagudvendt, så det er også ok.

Jeg er ret vild med Samsung, men omvendt eeeeelsker jeg, at sort er sort, så oled synes bedste løsning.

Jeg er stadig lidt tændt på 65”, men eftersom den koster 7k mere end 55”-udgaven (ca 10k), så virker sidstnævnte mest prisattraktiv.

Er der forskellig udgaver af C7, så jeg ikke ender med at købe en ‘b-model’?