Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271972
Hej i forummet :)

Jeg kigger på at opgradere vores nuværende 40" Samsung skærm til noget større for at fylde hele væggen i vores lille TV-hjørne så jeg kigger lidt på forskellige 75" skærme som vil passe helt perfekt på væggen. Jeg har haft flere Samsung skærme og har altid være ganske tilfreds med dem og billedkvaliteten. Mange af de nye skærme har jo den her "One Connect" boks som jeg egentlig helst ikke vil have!

Vores setup i dag er TV'et på væggen med en chromecast ultra bag på som eneste signalkilde. Og så blot en powerkabel + netværkskabel i en smal kabelbakke på væggen. Det giver et helt clean og lækkert look i stuen.

Hvor smal er one connect boksen? Kan det lade sig gøre at have den bag TV'et uden at det så skal sidde med stor afstand fra væggen, er der nogen som har erfaringer med det?

Eller anbefalinger til en 75" skærm hvor stikkene blot er på bagsiden af TV'et som de gamle modeller. Jeg vil helst ikke over 20.000 dkk for skærmen.

Tak for input :)
#271985
Hvis det er den fulde One Connect du tænker på, så skal det være et vægbeslag med masser af plads bagpå hvis boksen skal sidde der. Den er ligeså stor som en PlayStation.

En 75” Q7FN passer nogenlunde med dit budget og den har en 5 m lang tynd ledning (læs min anmeldelse af Q9FN), som giver både signal og strøm. Mon ikke du kan trække boksen væk med så langt et kabel? Så hænger skærmen helt fladt på væggen.