Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271480
Dækker garantien hvis man får Burn In på sit tv. Eller er der nogle undtagelser, så garantien ikke dækker ved Burn In.

Og er der forskel på de forskellige garantier. Her tænker jeg på, hvis man tegner en elektronik forsikring (gennem forsikringsselskab), forsikringer på enkelt varer som de sælger i butikkerne og købelovens forsikring.

Så hvis man f.eks. er bekymret for at opleve Burn In på sit tv, kan man så måske dække sig ind i 3-5 år ved at købe en tillægsforsikring.

Eller dækker producenterne Burn In i produktets levetid. Syntes på et tidspunkt, at have læst LG dækkede i 10 år, men ved ikke om det er sandt??
#271514
JørnNilsson skrev:Dækker garantien hvis man får Burn In på sit tv. Eller er der nogle undtagelser, så garantien ikke dækker ved Burn In.

Og er der forskel på de forskellige garantier. Her tænker jeg på, hvis man tegner en elektronik forsikring (gennem forsikringsselskab), forsikringer på enkelt varer som de sælger i butikkerne og købelovens forsikring.

Så hvis man f.eks. er bekymret for at opleve Burn In på sit tv, kan man så måske dække sig ind i 3-5 år ved at købe en tillægsforsikring.

Eller dækker producenterne Burn In i produktets levetid. Syntes på et tidspunkt, at have læst LG dækkede i 10 år, men ved ikke om det er sandt??
Jeg havde fornylig besøg af LG's servicepartner (pga defekt panel), og jeg spurgte teknikerne, hvordan LG dækker burn-in fejl. De fortalte, at det ikke er noget de gør pr automatik, og vurderer sagen fra tilfælde til tilfælde. Deres argumentation skulle være, at det er beskrevet i manualen, hvorledes man skal betjene tv'et for at undgå burn in (læs: ansvarsfraskrivelse).