Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af itsbradley
#271461
Har allerede beskrevet problemet på engelsk, og bare kopierer inn hva jeg skrev.

"I just recivied my 75q9FN.

Anyway, one question. Is the set put together off two sets? I can see a thin line down the middle of the tv. Can anyone else see this? Talked to samsung, and they said that the line should not be there.

Its hard to see, but you can see it if you go up close. Its a very very thin line down the middle.

I have checked further, and its very its very hard to get a picture of it. You see it better if you look from it on an angel. The line is not in the glass, i have looked very closly. You see it better in sunlight, and almost cant see it at night. It looks like its behind the glass or something.

When the tv is on, and you are not in a specific angel its hard to see.

The best picture i could capture is this"

For øvrig, tven er under 1 uke gammel. Virker ellers å være i ok stand. Gidder ikke å bytte dersom dette skyldes produksjon av Quantom dot filter, eller er noe som ansees å være normalt. Som sagt, det virker ikke som at streken er i glasset, men at det er noe som er bak.
Vedhæftede filer
IMG_1419.jpeg
IMG_1419.jpeg (343.43 KiB) Vist 3612 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271462
Der er ingen streger på vores 65" model. Hvis Samsung siger, at det ikke er normalt, så er det vel bare at bede dem komme og se på det.
Af itsbradley
#271464
Torben Rasmussen skrev:Der er ingen streger på vores 65" model. Hvis Samsung siger, at det ikke er normalt, så er det vel bare at bede dem komme og se på det.
Takk for svar.

Jeg var litt uklar. Samsung sa at det ikke skal være noen streker i glasset. Har sendt ny forespørsel. Antar streken jeg kan se er i selve filteret? Og vises kun når lyset treffer på en spesiell måte.

Uansett, det er en vanskelig aveining. Dersom man tilnærmet ikke ser det når man ser tv, så er det vanskelig å vite om det er verdt bryet å bytte. Føler ingen tver er perfekte, det vil alltid være problemer.

Er dette problemet, etter deres mening, vært å bytte? Har dere noen tanker om dette kan være vanlig, og dermed unødvendig å bytte? Er åpen for alt av droddling.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271465
Jeg er ret usikker på hvad det er for en af de mange mange (!) streger man kan se på skærmen du hentyder til. Dit første indlæg angiver, at det er en lodret streg ("down the middle"), men jeg kan kun se en masse lodrette streger fra reflektionen.
Af itsbradley
#271466
Torben Rasmussen skrev:Jeg er ret usikker på hvad det er for en af de mange mange (!) streger man kan se på skærmen du hentyder til. Dit første indlæg angiver, at det er en lodret streg ("down the middle"), men jeg kan kun se en masse lodrette streger fra reflektionen.
Jeg vet. Det var vanskelig å ta bilde av.

Dersom du ser i midten av bildet, i midten av der hvor jeg har ringet rundt, så går det en tynn strek, ser nesten ut som den går inn i bildet. Det er den jeg sikter til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271467
Altså den vandrette? Og ikke lodrette? Jeg kan sagtens se en lang sort streg i horisontal retning, men jeg kan ikke rigtig se nogen tydelig streg lodret (vertikalt).
Af Dalla
#271471
Torben Rasmussen skrev:Altså den vandrette? Og ikke lodrette? Jeg kan sagtens se en lang sort streg i horisontal retning, men jeg kan ikke rigtig se nogen tydelig streg lodret (vertikalt).
Det går vertikalt, rett ned - fra top til bunn. Den er veldig vanskelig å se, da det er litt skygge også. Det er midten der, og det ser ut som den går litt inn i skjermen.
Af itsbradley
#271477
Torben Rasmussen skrev:Nå, men vores eksemplar i 65" har i hvert fald ikke nogen streg, så jeg ville fejlmelde den hvis jeg var dig.
Selv om man ikke ser streken når man ser ordinær tv? Føler en TV aldri blir perfekt. Enten er det dette, eller så er det blooming.

Spørsmålet, er det verdt å levere tilbake en TV som er perfekt, men har en rar strek - som ikke synes ved ordinær tv titting?
Af itsbradley
#271479
Har snakket med flere, som finner streken. Minner om at solen må treffe tven i rett lys, man må stå i riktig høyde og vinkel. Kan være verdt å undersøke tven. Her er et bilde fra noen på avforums som fant streken, etter jeg varslet.

Som sagt, problemet er minimalt. Tror ikke jeg bytter, når det nå viser seg at andre også har det samme.
Vedhæftede filer
AFF7441E-B978-4138-B7D8-322A16A8F5DF.jpeg
AFF7441E-B978-4138-B7D8-322A16A8F5DF.jpeg (529.32 KiB) Vist 3179 gange
Af itsbradley
#271483
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror godt, at jeg kan ane den på sidste billede. Jeg tænker om det måske er en slags søjle i panelet, som skal hjælpe med at stabilisere skærmen? 75" er jo trods alt en ret stor flade.
Dette kan det være. At den er en slags sølje bak glasset som skal virke som en stabilator. Mao, tenker du det er ingen ting feil?
Af mhca
#271504
Sådan som jeg oplever det første og sidste billede, så er det da ikke, hvad man vil kalde en "tynd linie". For mig at se, så ligner det da nærmest et 2-3 cm bredt bånd....

Jeg aner dog ikke, om det er en fejl, men jeg ville selv ønske et klart svar fra Samsung på det, og ellers ville jeg bede om en bytter.