Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271170
Jeg skal have nyt tv til stuen. Som overskriften antyder: 55-65 tommer, max ca 10.000 kr.,væghængt. Strømforbrug er ligegyldigt.
Der er et vindue overfor, så må gerne være lidt modstandsdygtigt for genskin. Vi har ca 4 Meter fra sofa til tv.

Hvad skal jeg gå efter?

Skal bruges til live sport på flowTV (primært fodbold), stream på Netflix/HBO/Viaplay, dvd og Blu-ray.

Må gerne have ok lyd - men ikke et must. Køber evt Soundbar.
#271172
Hvis du lige kan gå 1000-1200 kr over budgettet og du på en eller anden måde ikke syntes at tiden er inde til OLED, så har Power og Elgiganten et 65" XE9005 omkring de 11.000-11.200 kr

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3799723 ... ign-Priser

OLED er som udgangspunkt bedre i alle væsentlige enkeltdicipliner mht billedkvalitet , og i særdeleshed HDR performance..Sony er måske et mulehår bedre på bevægelse (som det stort set eneste)

Mere diskussion her..

viewtopic.php?f=2&t=40277&start=20
#271179
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hvilket af dem du anbefaler PeterD? :-)

Hvis budgettet kan strækkes til 11.200, ville du så vælge Sony og droppe OLED?

Hvordan er strømstik osv på disse to modeller? Jeg har mine strøm og antenneudtag direkte ud fra væggen oppe bag tv’et, så strømstikket osv skal jo gerne kunne være der så jeg slipper for kabelskinnen.
#271186
deho skrev:Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hvilket af dem du anbefaler PeterD? :-)

Hvis budgettet kan strækkes til 11.200, ville du så vælge Sony og droppe OLED?

Hvordan er strømstik osv på disse to modeller? Jeg har mine strøm og antenneudtag direkte ud fra væggen oppe bag tv’et, så strømstikket osv skal jo gerne kunne være der så jeg slipper for kabelskinnen.
Her skal du være opmærksom på at Sony Xe9005 har en stor ekstern strømforsyning (jeg er lidt i tvivl om 65" også har, for på XF90 er den blevet integreret i 65" modellen).
Det er muligt, at den kan gemmes med omme bag Tv'et, når det er væghængt, men du må hellere lige researche lidt på den del.

Ellers er jeg enig i anbefalingerne om 65" og xe9005
#271188
PeterD mener at hvis du vælger et 55" tv ville valget være OLED da det er klart det bedste tv, men hvis den er for lille ift. hvor langt du sidder væk fra skærmen ville han vælge XE9005 Sony, hvilket jeg er enig i..

Det bedste ville nok være at vælge en 65" OLED, men så bliver prisen selvfølgelig endnu højere.