Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270359
Jeg står og skal have mig et nyt tv, da mit Plasma efterhånden begynder at virke temmelig antik, selvom Panasonic Plasma 55" 1080P stadigvæk kan præstere et lækkert billede, så er det jo relativt gammel teknologi.

Okay jeg finder ud af at VM i fodbold i Rusland bliver sendt i 4K hos Yousee. Perfekt anledning til at hoppe ud i 4K Oled. Men men men, hvad pokker skal man gå efter? Ved ikke helt om jeg får mulighed for at se alle tv i aktion, da jeg bor temmelig langt væk fra en tv-forhandler.
Før var det LG kun, men kommer mange spillere på markedet.
Og så er der prisen, jeg læser at en del anbefaler at købe 17 modeller feks fra LG fordi 18 modellerne trods alt er med samme panel hvorfor det giver langt bedre økonomisk mening at slippe slanterne for sidste års modeller.
Hvad vil i tro at man skal gå efter hvis det hele skal give mening så at sige, i juni måned hvis vi taler Oled 65" og budget på 10-25.000kr?

65" E8 - 43.499 DKK
55" E8 - 33.799 DKK

77" C8 - 67.499 DKK
65" C8 - 34.499 DKK
55" C8 - 24.799 DKK

65" B8 - 32.299 DKK
55" B8 - 22.499 DKK

B8 skulle være en meget lille opgradering og med A7 processor så den dropper jeg. B7 55" koster en flad 10 tusinde krone pt.
Og 65" B C og E får man til 18-20.000kr. Det er jo til at betale.

65" 2018 C8 står så til 35.000kr. Dvs jeg skal give nok dobbelt op på C8 i forhold til B7 65" når Juni kommer.
Det giver vel ikke meget økonomisk mening vel? Men hvad er gode alternativer fra andre producenter?
#270367
Nu har vi kun kort fået kigget på Sony AF8 (2018-model) og modtager snarest LG C8, men merprisen ved lancering synes jeg ikke kan svare sig, hvis du står og skal handle nu. Det er klart, at chancen for at få opdateringer til 2018-modeller og de nyheder der trods alt med, tæller op, men dobbelt op, synes jeg ikke giver mening at overveje.

Desværre tror jeg ikke, at 2018-modellerne falder markant i pris allerede før VM 2018. Der skal vi nok lidt længere hen. Man kan naturligvis aldrig vide sig sikker, men sådan har det været de foregående år.

Mht. valg så har alle LGs 2017-modeller samme billedkvalitet, så du skal afgøre med dig selv om du vil betale mere for design, lyd og fjernbetjening. OLED holder et virkelig højt bundniveau, så jeg synes, at både Philips, Panasonic og Sony er gode alternativer. Forskellene er ikke himmel og jord, men hver af dem har naturligvis nogle forcer.
#270369
Et 65" Sony AF8 kan fås til 29.000 kr. ved lanceringen, hvilket gør den billigere end alle LG's 2018-modeller. Ellers er der Philips' 873, som er noget billigere, men pt. kan den ikke være baseret på et 2018-panel, så det er reelt stadig en 2017-model.
Af aalb1970
#270371
Hvis du står og skal handle nu, ville jeg gå efter enten en LG eller Sony 2017 model.

Sony'en har lidt bedre billedbehandling, mens LG'erne til gengæld har lavere input lag og 4 HDMI indgange, der understøtter 4K HDR (mod 2 på Sony'en).
Af DeBossDK
#270372
Må jeg forsigtigt spørge om nogle af jer har en funktionel krystalkugle (eller super erfaring)?

Jeg sidder næsten på hænderne for ikke at trykke "KØB" på en 65" B7V, da jeg bliver ved med at forvente den falder i pris.. Den kan stadig fås til 17K ved Dustin - mens den er steget de øvrige steder.

Hvis tidshorisonten er ca. 14 dage - MAX 1 måned, er det så realistisk at den falder et par tusinde, eller tror I den holder nuværende leje?`

PFT Dennis
#270375
Det er lige op over at 2018-modellerne lanceret. B6 blev på markedet et stykke tid sidste år (dog kun i 55") og det kan tænkes, at B7 laver samme nummer, men ellers skal du nok forvente, at de så småt begynder at udgå de næste par måneder.

Men et par tusinde kroners prisfald. Næppe.
#270387
Hej
Jeg har selv haft de samme tanker som dig og endte på et 55" B7 til lige under 10k.
Jeg synes man får meget tv for pengene på B7 til 10k. A1 koster knap 15k, og det synes jeg ikke er mer prisen værd.
Sony kan være bedre til billed håndtering, men jeg ser også meget fodbold, også via stream, og det gør B7 nu meget pænt!
Men som altid, går ud og se på dem og dan dig din egen mening.
/Anders
Af DeBossDK
#270405
NEEEI... Faldt den igår!!! Jeg opdagede det først i dag..
Det er fandeme Murphy´s law!

Og jeg hentede en 55" igår, da jeg følte 7.000kr var meget at give ekstra for 10" - når vi snakker TV altså :)
Af Bohn
#270414
DeBossDK skrev:—-Og jeg hentede en 55" igår, da jeg følte 7.000kr var meget at give ekstra for 10" - når vi snakker TV altså :)
Jeg tror bare ikke man det er så nemt at kigge på det lille tal - 10”, for i stuen tror jeg forskellen fra et 55” til 65” er enorm. Men ved det ikke! Min plan er at gå fra et Sony 55” 1080P, til et ? 65” 4k OLED tv.
Håbet er at de til næste år er faldet under de 10.000kr (men helst under 8.000kr).
Af DeBossDK
#270421
Det er muligt.. Jeg gik fra en 50", og har siddet med en gl. 40" de sidste 3-4 uger, så både størrelsen og kvaliteten har fået et umådeligt hop - Og så langt væk sidder vi slet ikke :)

Såfremt de koster 10k næste år, er det jo også lige før pengene holdes hjemme (ift de 17kkr den kostede igår) - Ville da være lækkert!
Af Supergris
#270434
Folk vil bare have billigere og billigere TV.
På et tidspunkt må prisen være dernede, at alene udgifter til materialer og fremstilling gør, at prisen ikke kan rykkes yderligere.
Hvis man gerne vil have lidt kvalitet og nogle produkter, der er lavet af ordentlige komponenter og materialer samt ikke går i stykker, lige efter garantien er udløbet, så tror jeg ikke, det er muligt for producenterne, at presse prisen under de 10.000 kr., når vi taler om skærme på 65" og opefter, men måske jeg bliver overrasket i nærmeste fremtid?